fredag 13 augusti 2010

Hej igen...

Nu är jag tillbaka igen för förhoppningsvis har allt lugnat ner sig lite nu... De senaste veckorna har varit helt galna. Orkar inte berätta om allt men gör en kort sammanfattning:

*Min älskade lilla katt flyttade till himlen.
*Vi var på Pernillas och Olas bröllop.
*Shoppade sista sakerna till vårt bröllop i Malmö.
*Fått håret slingat hos Jenny.
*Träffat min nya chef och skrivit på papper.
*Hämtat min brudklänning... Den passade!!!! Nu MÅSTE jag hålla vikten!!! (Kan bli svårt då jag i skrivandets stund sitter och tuggar på ett wienerbröd från Fritidsbaren...)
*Varit på Ystad djurpark igen med vänner.
*Varit hos vetrinären med Amadeus. Han haltar och har öroninflammation.
*Träffat kantorn i kyrkan och lyssnat på musiken som ska spelas på bröllopet-Lät jättebra!
*Fick helt fel känsla inne i kyrkan och mådde dåligt hela förra helgen. Kyrkan kändes alldeles för liten och mörk.. Detta resulterade i att jag körde runt som en galning för att hitta en annan kyrka som jag tyckte var fin:-) Hittade en annan som dessutom var ledig! Nu känns allt rätt till 100% och jag har lugnat ner mig en aning:-).
*Jobbat min första dag på ny jobbet-Verkar vara ett härligt gäng som jag ska jobba med:-)

Idag har jag varit på stranden en stund alldeles ensam.. Skönt men det märks att det är i mitten av augusti nu... Solen tog knappt något (jag som skulle sola bort några bikini märken.. får bli solariet istället inför bröllopet) och det blåste lite kyliga vindar.. Tur att man har en solsemester att se framemot i september:-)

6 kommentarer:

  1. Fina bilder du lagt in, tror tjejen bredvid dig i kort ljust hår har sin flicka på Wilmers avd.
    Vilken kyrka ska ni gifta er i? vilken va så mörk?
    viktigt det känns rätt. man ska minnas det hela livet, se fotona o allt!!

    Har du redan börjat här i hedeskoga? jag har varit hela veckan på backa på villekulla, fast vi va sammanslagna.

    ha d bäst. kram o hoppas noah mår bra.

    SvaraRadera
  2. Ja det stämmer att hennes dotter går där. Vi ska gifta oss i Högestad istället för i Snårestad. Snårestad kyrka ligger jätte vackert men den var tyvärr lite för liten. Vi hade planeringsdag igår i Sövestad men på måndag är jag i Hedeskoga på fritids. Vad var det nu för skola du skulle börja? Eller vänta.. Har jag kanske redan frågat det:-) Noah mår bara bra.. Han börjar på förskola igen på tis efter ett långt sommarlov.. Hoppas det går bra. Hur är det själv? Allt bra med Wilmer? Kraam

    SvaraRadera
  3. Bra val av kyrka:) Får man komma och titta när det är dax? Kram C

    SvaraRadera
  4. undrar du vem c ovan är så e d inte jag.
    wilmer mår bra. va ledig i 7 härliga veckor så d va lite segt denna veckan man vänjer ´sig snabbt. var ligger nu högestad, mot tomelilla? varför på d hållet... vi märkte på wilmers dop hur liten hedeskoga kyrka är.
    ska läsa till förskollärare på distans. tänkte jobba samtidigt, om d inte tar för mycket tid från wilmer då vill jag ej så fall väntar jag...

    kram

    SvaraRadera
  5. Vilket bra val av Kyrka Maria... Jag döptes i den kyrkan...Den är väldigt fin.. Jag e ju uppväxt i Högestad och känner till en del där ute... Kram och lycka till Jane

    SvaraRadera
  6. Klart du får Christina(för det är väl du:-)???
    Cita: Vad kul att du ska läsa till förskollärare! Noah har också varit ledig i drygt sju veckor-härligt!
    Ja det ligger mot Tomelilla hållet, vid Fyledalen typ. Jag körde faktiskt bara runt och letade efter en fin och lagom stor kyrka när jag hittade Högestad (Fast jag kommer faktiskt från Tomelilla ursprungligen:-) ).
    Jane: Ja den var väldigt fin och omgivningen runt omkring är också vacker.
    Kram till er

    SvaraRadera