tisdag 3 maj 2011

Nu händer det saker... förhoppningsvis..



Igår fick vi brev från kommunen om att de mottagit vår bygglovsansökan och att den ska behandlas snarast möjligt.. Hmm får ju se hur lång tid de kan mena med det.. Tänker ringa varje vecka och jaga på dem:-) Igår fick vi också den första fakturan som ska betalas till LB-hus. Ja nu har allt verkligen satt igång.. Ingen återvändo nu. Hoppas nu att vi kommer att trivas i Källesjö.. När jag körde därigenom igår så stank det av kogödsel som de spridit på åkrarna..Piiiii! Lukten trängde sig t o m in i skolan..Usch!!!! Får ju hoppas att det bara är några dagar/år som det är så.. Igår satt jag och tänkte här i soffan hur skönt det kommer att bli med ett alldeles nytt och fräscht hus.. Längtar så otroligt mycket nu.. Noah och jag ska ut en runda nu. Han har piggnat till ordentligt nu men stannar hemma imorgon också åtminstone. Man märker att han börjar bli frisk nu för hans humör har kommit tillbaka.. ;-) Ha en trevlig tisdag!

4 kommentarer:

  1. Så jäkla avundsjuk asså! Jag vill oxå bo i ystad och jag vill oxå ha ett nytt hus!!:) Kanske inte bygga för det har jag inte tålamod till men köpa ett ganska nytt hus:) Det måste kosta SKJORTAN att bygga hus i Källesjö?!
    Vi har ju problemet att vi kan inte flytta för vi har ingen kontantinsats men däremot så har vi råd och bo i ett dyrt hus med tanke på boendekostnaden vi har idag! Så det är lite tråkigt, för jag vill verkligen inte bo kvar här länge till:(

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med, vi har skrivit både mail och ringt flera gånger. Idag så (efter massa tjat) så lovade dom att vårat bygglov skulle postas idag. Men tyvärr så tror jag det inte först vi ser det, har ju låtit så innan.... Absolut måste man få det tycker jag. Det e ju väldigt många som blir lidande pga av deras lathet. När skickade ni in ert?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja hoppas det går snabbt nu med alla papper som ska in...jag minns att allt pappersarbete var ett evighetsprojekt! Kogödslen får man tyvärr dras med några gånger om året....man vänjer sig hi,hi! Vi längtar till ni ska flytta hit... Hur är det med Noah nu? Höres! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Alex!
    Är det några ggr om året!!!! Nej men då kan vi nog inte flytta dit;-) hihihi skoja bra men fy sjutton vilken jäkla lukt. Vi längtar också:-) Nu är det bra med Noah.. Han var varit på sin älskade förskola idag.. första gången på två veckor, han var överlycklig:-) Har ni sjukstuga hemma nu eller? Såg att storebror var hemma från skolan.. Hoppas han kryar på sig snart. Kram

    SvaraRadera