fredag 25 december 2009

..och lugnet infinner sig...


Nu är familjebesöken avklarade för det här året. Känns så skönt att vi bara ska vara hemma imorgon och ha det lugnt och skönt. Idag har jag och Noah varit väldigt slitna. När vi körde till min pappa vid kvart i två och jag satt och gäspade så tänkte jag nästan.. Nej nästa år tar vi två ställen på julafton igen.. Får ju se hur det blir då, men det tar på krafterna att vara iväg tre kvällar i rad och Noah är helt slut. Jag fick t o m väcka honom i morse för att han skulle hinna bli trött tills han skulle sova middag innan vi skulle iväg igen. Hur som helst har det varit en intensiv men trevlig jul. Lille julafton hade vi det mysigt hos min bror och hans familj i deras superfina hus ute på landet och där var min mamma och hennes sambo också. Igår var vi hos Jonas föräldrar och där var Jonas syster med sambo också. Kändes lite konstigt med tanke på att jag så länge jag kan minnas har spenderat julafton i Tomelilla i samma hus där först min farmor bott och som nu min pappa övertagit men men så är det när man skaffar familj då får man kompromissa och köra vartannat år. Alla familjer har ju olika traditioner så visst var det lite annorlunda men trevligt ändå såklart. Jag och min bror (vi gillar det mest) har så länge jag kan minnas alltid sett på Karl Bertil Jonssons jul på julafton så det var ju lite synd att missa.. Ingen jul utan Karl Bertil liksom ;-). Men jag får hålla mig tills nästa år.. Det är kanske ännu bättre när man har haft ett uppehåll på två år :-). På julafton fick Noah träffa jultomten för första gången (han sov i fjor när tomten kom) och han satt och bara stirrade och verkade inte rädd vilket jag egentligen hade trott.

Idag var vi som sagt hos min pappa och hans sambo Anci och där var mina syskon med familjer och Ancis dotter och man och deras två barn. Noah kom igång och började leka nästan direkt konstigt nog (han har varit ganska trögstartad och blyg nu ett tag). Pappa och Anci har skaffat en kattunge och den sprang Noah efter hela dagen och kvällen. Stackars katt hon är väl helt slut nu :-) Ancis barnbarn Tim och My är ju riktiga favoriter hos Noah.. De är lite äldre och jätteintressanta tycker han. De är verkligen supergulliga mot småttingarna Noah & Esmeralda och leker så fint med dem. Så kul att se! Även idag kom en liten tomtenisse med paket till barnen och Noah blev inte ledsen idag heller:-). Nu är vi hemma igen efter en rolig och intensiv dag med mycket lek och bus, julklappsöppnig och mat. Lite sorgligt är det allt att det nu dröjer ett helt år innan nästa jul:-(

Noah har fått många fina julklappar. Av oss fick han en spis, grytor och tillbehör, polisbil och en körpanel. Av våra syskon har han fått bl a djur, bilar, filmer, kläder och en söt liten docka (som han dock var väldigt misstänksam mot.. Han blev nästan ledsen när jag höll upp den mot honom.. Hahaha konstigt). Av våra föräldrar har det blivit en trumma, spikbräda, en träclown med ringar som man trär på, en jättefin Noahs ark med en massa djur i och med roliga ljudeffekter(den är dessutom som ett piano), Nalle Puh film, regnkläder och sedan fick han även pengar av mina föräldrar för det hade vi sagt att vi önskade oss eftersom vi behöver köpa en hel del saker åt honom bl a stolar till hans lilla bord, cykelsits och sovsäck till förskolan och så småningom ny säng. Nu räcker ju inte pengarna till allt detta men det är en god hjälp i allafall.

Nej nu ska jag lägga upp lite bilder sedan blir det sängen. Natti natti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar