lördag 19 december 2009

SNÖ!!!!

Snö!

Tom Amadeus var smart nog att inte vilja gå ut i snön.. Och det säger ju allt :-). Han sprang in som ett skott sekunden efter att fotot blev taget..

Alltså nu har det snöat i ett helt dygn.. Hallå när ska det sluta! Varför är det oftast allt eller inget??? Ingen hemlighet att jag inte är ett fan av vinter, kyla och snö.. Nej jag är nog inte gjord för det svenska klimatet:-) Jag älskar sommar, sol och värme. Det är grejer det :-). Ok jag kan ju erkänna att det är mysigt och fint med snö utanför fönstret under julen men annars får den gärna hålla sig borta. Tyvärr kom snön en vecka för tidigt i år.. Enligt vädergubbarna/tanterna så ska den försvinna lagom till jul eller typ förvandlas till värsta slasket.. Hurra! Alltså precis vad som brukar ske när det kommer snö här i Skåne. Jag sa till Jonas innan idag när han föreslog att vi skulle GÅ ner på stan i värsta snöfallet (jag tittade väldigt oförstående på honom och sa att det tänkte jag minsann inte göra.. När jag tittade ut såg jag ju inte en kotte som var ute och promenerade och det måste ju betyda att alla andra var väldigt smarta och höll sig inne alt körde bil och jag skulle minsann inte var dummare) att varför måste det komma en massa snö här i Skåne det blir bara slaskigt typ direkt och om man vill ha snö så får man fan flytta uppåt i landet :-). Hihi moget eller hur ;-). Men jag blir så trött på det... Allting blir ju mycket jobbigare och om man t ex ska köra någonstanns så försätter man ju sig i livsfara eftersom de flesta skåningar är väldigt ovana vid att köra i snö (haha åtminstone jag.. Jag är livrädd, om jag inte kör på en tom gata, då tycker jag det är kul att gasa och bromsa lite häftigt så att bilen sladdar lite hihihi). Iaf så kom vi ner på stan körandes med bil och fixade lite ärenden sedan körde vi och köpte pulka åt Noah.. Jonas kunde ju inte hålla sig utan han var ju tvungen att sätta Noah i den när vi kom hem trots att det nästan var mörkt.. Nej imorgon får det bli mer pulkaåkning innan snön förvandlas till slask.. Imorgon ska vi klä vår gran och så blir det städning av HELA huset och rensning av min garderob.. Ska ta en bild på granen sedan.. Ni kommer att skratta ihjäl er.. Jag ville ha en liten gran men det här är ju till att ta i lite väl mycket.. Jaja det var Jonas som fick välja... Nästa år får vi ha en större för annars kommer ju Noah att vara större än granen.. Vi har inte haft gran på några år nu men nu tycker jag det är viktigt eftersom vi har Noah och detsamma gäller tomte.. Vissa traditioner är viktiga att föra vidare tycker jag :-) Ingen jul utan gran och tomte! Ha en mysig kväll.. Nu ska vi se på andra delen av Stieg Larsson trilogin.

4 kommentarer:

  1. Var köpte ni pulka?? :-) Kram ps. ÄLSKAR snön!!

    SvaraRadera
  2. Vi hittade en på Ohlssons basar.. Fanns i sportaffärerna också men de var så låga i ryggen.. Ska finnas lite mindre pulkor med högre kant för ryggen men de var tyvärr slut.. Jag tror ni kan hitta pulkor på mackarna också. Hihihi men Rebecca.. Ok att du älskar snö men nu börjar det väl gå lite till överdrift... Vi kommer knappt ut här hemma så vi får väl se om det kan bli ngn pulkaåkning idag..

    SvaraRadera
  3. Ni får ha en mysig dag i all snö.. Du får passa på att njuta av den dessa dagarna som den ligger kvar för det verkar minsann som om det snöar för hela vintern nu :-) Kram på er

    SvaraRadera
  4. Hahaha måste nog ändå säga att jag fortfarande ÄLSKAR det!! :-) Mysigt att vara insnöad! Kram på er

    SvaraRadera