onsdag 12 maj 2010

Ska detta föreställa maj månad????

Ja det kan man fråga sig. Vi skulle ha utedag på jobbet idag som skulle avslutas med grillkväll med alla barnen och föräldrarna.. Vi skulle tillbringa hela dagen i skogen/vid stranden vid Saltsjöbaden... Riktigt så blev det ju inte. Jag var på plats kl 07.30 och jag hann inte mer än ut ur bilen när jag insåg att jag hade tagit alldeles för lite på mig... Brrrr vad jag frös! Vid 09 tiden hade vi samlat in barnen i det lilla vindskyddet med tak för att äta frukost... Det var med stelfrusna händer jag skar upp bullarna och bredde dem till barnen.. När vi satt därinne så började det typ ösregna.. Några barn ville ut på lekplatsen ändå men de kom snabbt tillbaka alldeles blöta och frusna, en efter en började gråta och tillslut sa min kolleka meningen jag längtat efter sedan jag satte ut foten ur bilen "Vi ger oss.. Nu plockar vi ihopa sakerna och åker tillbaka". Dagen fick avslutas med grillkväll inne på avdelningen men det blev faktiskt trevligt ändå. Nu är det soffan som gäller och förhoppningsvis en välbehövlig massage:-) Förresten jag räfsade hela gräsmattan igår efter att Joans hade klippt den.. Idag har jag grymt ont i min handled och kan knappt böja den.. Tror inte att jag är gjord för trädgårdsarbete;-) Skämt åsido så är det en gammal skada från tiden då jag i princip "bodde" i stallet och arbetade hårt;-) Får alltid ont när jag överanstränger den... Aja det går väl över tills jag ska gifta mig eller något i den stilen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar