torsdag 20 maj 2010

Tillbaka igen...

Längesedan jag bloggade nu men tiden har helt enkelt inte räckt till eller så har jag bara prioriterat andra viktigare saker. Hur som helst så har jag haft fullt upp veckan som har gått. I torsdags var vi i Lund hos Noahs nästkusin Eira med familj.. Barnen lekte fint och hade skoj men helt plötsligt var olyckan framme när vi vuxna satt i godan ro och åt middag.. Noah hoppade troligtvis i Eiras säng och trillade och slog sin mun och näsa mot stödbrädan.. Snacka om att det sprutade blod.. Usch vad rädd jag blev. Trodde helt klart att hans tänder hade skadats, men igår var Jonas hos tandläkaren med honom och som tur är så trodde inte de att det hänt något. De har i allafall inte varit lösa men iofs så kan det ta upp till flera månader innan man ser om de blir mörka eller inte... Hoppas inte!!!!! En rejäl fläskläpp fick i allafall min älskling..
I fredags tog jag kompledigt på fm och jobbade 13-17 i tron om att vi var barn från min avdelning( vi hade sammanslagning och en ordinarie måste alltid jobba om man har några barn) när jag kom dit så var ju inte fallet så, så jag blev aningens irriterad över att de inte ringt mig eftersom jag gärna "kompat" hela dagen då ju.... Dessutom hade en avdelning lämnat in sina barn till oss och sedan gått hem själva (precis så som vi inte får göra) grrrrr.
I lördags var vi hos min pappa på dagen och pratade om vår utbyggnad som kommer att starta tidigast i höst.. Längtar sååå! På kvällen stack vi iväg till Malm-Klimms i tron om att vi skulle ha en lugn och behaglig middag (därför körde ju jag) Behöver inte berätta detaljer här men jag kan ju säga att kvällen blev allt annat än lugn och vi kom hem på natten/morgonkvisten gående till fots och jag vaknade på soffan 07.30 och mådde allt annat än bra.......... Mina ord till Jonas var: "Jag ska aldrig dricka mer" :-D. Senare på dagen sa jag även :" Jag vågar aldrig bli gravid igen och riskera att må så här illa" :-D. Jaja nu är det glömt men nästa middag får minsann bli lugnare;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar