söndag 22 november 2009

Helgen går mot sitt slut..

Oj vad helgerna går snabbt.. Men jag ska inte klaga för den här helgen har vi ju hunnit med en hel del. I fredags hade jag en lugn kväll vid TV:n med Idol såklart. Jonas spelade match så jag slapp höra hans gnällande också;-). I går gick vi upp tidigt och Jonas hade hand om Noah medan jag äntligen fick tummarna loss och satte in foton i album. Förstår inte vad som hänt med mig, jag brukar ju alltid sätta in fotona direkt i album när jag fått hem dem. Nu har de istället samlats på hög sedan i augusti så det var en hel del foton att skriva datum på och sätta in (måste fota mindre). Efter mitt pysslande så tog vi en runda ner på stan, jag skulle lämna tillbaka en klänning jag köpt på H&M(den var jättesöt men för kort så den var mer som en tunika och det var en klänning som jag var ute efter) och Jonas letade efter en jacka. Vi shoppade dock inget för vi kom fram till att vi skulle åka in till Entré istället idag. När vi kom hem från stan bar det av mot Tomelilla på gåsamiddag hos min pappa... Mums vad gott det var:-). Finns det något godare än en riktigt god brun sås till potatis och kött och gärna lite rödkål, gelé och brysselkål...? Nej jag tror inte det:-) Hihihi tur att de hade gjort mycket sås för det verkade som de flesta som var där älskade sås, iaf min tallrik badade i sås ;-). När vi kom hem så blev det filmkväll.. Igår blev det Twilight..Hurra! Älskar den! Den är så himla romantisk. Tyvärr har jag inte varit och sett uppföljaren som går på bio nu men det blir kanske av nu någon dag. Idag så har vi spenderat dagen på Ikea och Entré. Handlade en del på Ikea men hör och häpna, ingenting på Entré... Helt galet! Dock var det nära att jag fick en superfin Bondelid klänning av Jonas men jag tyckte att den såg slarvig ut i en söm så vi ska se om den finns kvar här i Ystad imorgon... Hoppas!!!
Noah har inte gått mycket de senaste dagarna tyvärr.. Hoppas han kommer igång snart igen för det såg ju så gulligt ut. Ja den här helgen har faktiskt varit helt perfekt.. Jag gillar när vi hittar på saker, men visst kan det vara skönt att sitta hemma också bara det inte blir alltför ofta ;-). Morgondagen bjuder ev på ett öppna förskolan besök eftersom vårt planerade fikabesök drabbats av sjukdom. Hoppas nu bara inte Noah blir förkyld igen som han har en tendens till att bli nästan alltid när vi varit där...

1 kommentar:

  1. jag ska oxå se 2:an (new moon,alltså)! säg till om du vill ha biosällskap för jag ska ändå gå själv...

    SvaraRadera