tisdag 3 november 2009

Tisdag..

Ja nu har det gått flera dagar igen sedan jag bloggade.. Jaja så kan det vara..
Idag kan jag avslöja min lilla hemlighet som jag haft ett tag... Jag är gravid!!! Hahaha nej jag skojar förstås :-D.. Där blev ni allt chockade vaa??? ;-) Nej, det jag har varit lite hemlighetsfull om handlar ju om mitt jobb. Igår fick jag reda på att jag fått nytt jobb, dock inom samma område. Min nya arbetsplats är Katthult (ev också Nattugglan) på Backaskolan. Det känns spännande att börja på ett nytt ställe nu efter mammaledigheten men såklart även lite sorgligt och tråkigt att lämna mina gamla kollegor och alla gulliga barn.. Jag kommer verkligen att sakna dem oerhört mycket. Från det ena till det andra.. Noah har börjat dricka välling!!! Bättre sent än aldrig;-). Han har ju inte velat ta flaska innan så vi har ju gett honom gröt istället. Jag har tvekat lite till om vi skulle börja eller inte men så försökte vi en kväll och han älskade det och jag tyckte det var så himla mysigt att sitta med honom medan han åt.. En riktigt mysig avslutning på dagen är det helt enkelt, så det fortsätter vi med. Nej nu ska jag kolla på nätet efter en snygg och bra åkpåse åt honom.. Någon som har tips? Vi ska in till Malmö på lör så har tänkt inhandla den då. Någon som har erfarenhet av One tree hill påsarna? Ha en mysig kväll och glöm inte Desperate housewives :-)

6 kommentarer:

  1. har hört en del neg. om katthult (tror det var den avd), hoppas du kan komma med nya roliga idéer!

    SvaraRadera
  2. vi har en brio åkpåse, den e bra!!! gott om plats i!!! ja fy sicka äckliga spindlar, här hemma har vi nu nåt värre ;-) wilmer e vaken än o vägrar somna, dh på tv o allt, suck. kul att du ska va på katthult o nattugglan, måste va therese vik kanske... där e super bra!!! love it!!! ska noah gå på bus?? lite omväg ju men så länge man trivs o han trivs e d huvudsaken tycker jag!!! ha d gott. kram

    SvaraRadera
  3. Til anonym.. Ojoj vad trist men nu ska jag inte färgas av andras åsikter.. Jag får hoppas att allt kommer bli bra och att jag kan tillföra något där:-), sedan är det ju som så att på alla förskolor/avdelningar finns det ju alltid något som någon ogillar. Det kan ju vara alltifrån arbetssätt till personal. Kort sagt alla kan inte alltid vara nöjda tyvärr, dock kan jag ju inte låta bli att bli nyfiken på vad det är för något negativt de sagt om avdelningen..
    Cita: Har faktiskt kollat lite på en brio också, det fanns en fin blå glansig:-). Ja det är Therese som ska sluta pga av flytt. Vad skönt att du gillar det.. Det är ju alltid lite pirrigt med nytt jobb men jag hoppas att allt blir bra tillslut. Noah ska gå på BUS.. blev ju bestämt innan jag visste det här med jobbet men vi testar och om det skulle bli alltför drygt med körning så har vi honom i kö på Möllan och i Källesjö ännu:-) Hoppas er lilleman kommer i säng snart men nu är ju DH slut ändå.. Kraam

    SvaraRadera
  4. Du är för rolig med Gravid beskedet...! Skönt att du bestämt dig med jobbet man behöver lite nya utmaningar i livet!
    Min granne har one tree hill påsen tror hon är nöjd med den...ser varm o mysig ut! Liknande koncept som den jag har nu! Den trivs jag eller rättare sagt Olle superbra med!

    Kram Alex

    SvaraRadera
  5. Alex: Ja visst är jag rolig ;-)
    Ja det känns skönt att det är klart nu och det är slut på velandet:-)Blir säkert jättebra! Hoppas på ett bra schema nu bara också...
    Jag hittade en sådan som ni har på nätet tror jag iaf.. De hade rea så den kostade nog bara typ 500 nu.. Som hittat! Ska in till Malmö på lör så kollar lite där också innan vi bestämmer oss. Kram på er

    SvaraRadera
  6. hej va rolig tmed nytt jobb..=) härligt..=) hoppas allt är bra med er..
    de va ju ett tag sen vi sågs... känns osm man inte hinner med något när man jobbat..=/

    SvaraRadera