söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag...


Idag har vi haft det jätteskönt och mysigt. Jonas hade planerat hela dagen och ordnat barnvakt åt Noah... Egentligen skulle allt bli en överraskning men som tur var så berättade han att vi skulle på spa på Ystad saltsjöbad för några dagar sedan.. Himla tur var det för jag har minsann inga badkläder som passar.. Jag fick ge mig ut på stan i går och leta och det var inte lätt.. Bikinis och baddräkter har ju inte kommit in för säsongen ännu men till slut hittade jag en svart och ganska tråkig på Lindex.. Bättre än ingen alls och dessutom satt den ganska bra.. ja tom överdelen som jag annars brukar ha stora problem med.. Denna bikini överdelen hade vanliga bh-storlekar vilket är super.. Förstår inte varför det inte alltid är det.. Vi hade en riktig mysig förmiddag och jag testade floating.. Det var skönt men tyvärr var det lite kallt i tanken.. Hade varit super om det hade varit lite varmare. När jag först klev i så var det iofs lite obehagligt. Eftersom det är 30 % salt i vattnet så kliade det och sved litegrann här och där men efter ett tag lugnade det ner sig. Jag släckte lampan och låg där och flöt i mörkret medan jag lyssnade på vacker musik.. Härlig känsla. Innan vi körde vidare till nästa anhalt så åt vi lunch och jag inhandlade ett startpaket med i.d bare minerals make-up produkter. Dyrt men överlägset bäst när det gäller smink. Nästa grej Jonas planerat var bio-Luftslottet som sprängdes. Trodde att vi var de enda som inte sett filmen ännu men det var faktiskt fullt (i den lilla salongen). Filmen var bra men inte lika bra som den första.. Lite seg blev den emellanåt och jag höll faktiskt nästan på att somna. Efter filmen körde vi och hämtade Noah hos Jonas föräldrar.. Åh min sötnos, som jag hade saknat honom.. Han kom springande med ett stort leende på läpparna. Väl hemma igen så lagade vi mat.. det blev entrecote, potatisgratäng gjord på massa vispgrädde(mums) och sallad mm. Nu är jag mätt och trött och ska snart hoppa i säng. Hoppas Noah sover gott inatt.. Förresten förutom allt jag fick under dagen så fick jag två fina berlocker till mitt armband av Jonas.. Ska ta foto och visa en annan dag. Tack älskling för en perfekt dag:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar