fredag 5 februari 2010

Efterlängtad fredag....

Var tvungen att dokumentera detta :-)

Stora skor eller....

Jaha då var första arbetsveckan avklarad... Helt slut i huvud och kropp nu och det känns verkligen att det är fredag. Hade inte orkat jobba en dag till. Visst känns det ganska skönt att ha kommit igång igen och det är jätteskönt att Noah verkar trivas så bra på sin förskola men det är ett tufft liv att få ihop allt. Jag tycker verkligen synd om de som måste jobba heltid typ 8-17 månd-fre.. Jag jobbade 8-17 i månd och jag var hemma ca 17.15 sedan var det dags att äta och därefter en liten stunds mys och lek med Noah innan jag började förbereda kläder inför tis och packa hans väska med nya kläder, dessutom hann jag duscha också innan Noah skulle lägga sig (allt för att minimera stressen på morgonen). Ja det var inte mycket jag hann träffa min gullunge i måndags.. Då tänkte jag på dem som har det så här månd-fre... Usch vad hemskt det måste vara:-(. Jag har kommit fram till att även om jag gärna vill bo i ett stort fint och nytt hus så är det fan inte värt det om det betyder att vi båda måste jobba heltid för att få det att gå runt. Nej, då bor jag hellre lite "sämre" och mindre och får mer kvalitetstid med mina kära. Jag har ju skaffat barn för att jag vill vara med honom så mycket som det bara går och inte för att lämna bort honom hela dagarna. En annan sak jag har kommit fram till efter en vecka på jobbet (eller det visste jag ju egentligen redan) är att Noah lever ett riktigt lyxliv på sin förskola.. Jag är såååå glad över att han fick en plats på världens bästa förskola. Han är mitt allt och han ska ha det bästa!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Naww va fina ni är...Där finns så mycket mor o dotter kläder men...vem har inte sagt att där finns mor o son kläder!Hi,hi
    Underbart kort på dig och magen lite sugen på en till blir man ju!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh tack Alex! Ja eller hur...Det var dock inte planerat:-)
    Jag kan inte fatta att magen varit så där stor.. Ja ännu större för detta är i början av augusti... Galet! Jag blir också sugen men det får vänta ett tag till.. Är fortfarande livrädd för att bli lika dålig igen:-( Kraaam

    SvaraRadera