söndag 11 april 2010

Nära döden upplevelse...

Mordplatsen;-)
Vi har förresten ny säng.. Ville egentligen ha en vit men den fanns bara i 160cm märkligt nog, och vi ville ju ha 180 cm så det fick bli en i ek.. Ikea är konstigt ibland...

Fy f-n vad jag blev rädd igår när jag skulle gå och lägga mig.. Jag hade precis lagt mig ner i sängen och dragit täcket över mig och skulle just sträcka mig efter min bok (som just nu är Elsas mode) när jag såg något i ögonvrån som rörde sig. Jag kollade ner på mitt täcke och mycket riktigt var där en äcklig spindel som kröp över täcket... Åh herre gud vad rädd och äcklad jag blev.. Vad hade det där otroligt äckliga krypet i min säng att göra... Låter grymt men han gick en långsam död tillmötes när jag försökte krossa honom (undrar varför jag benämner spindeln som honom hahaha) med en mjuk pocketbok (inte Elsas mode). Piii vad äckligt.. Tur att mordet skedde på Jonas sida av sängen;-). Nu är jag såklart grymt orolig när jag ska gå och lägga mig i fortsättningen så nu kommer täcket att skakas av inför varje natt så att inga oinbjudna gäster har krupit ner.. Något som jag är djupt imponerad över är att jag inte skrek rakt ut när jag såg krypet.. Kan det vara så att min värsta spindelfobi har börjat släppa:-)

2 kommentarer:

  1. Det var ju för äckligt!!! Av alla ställen så i sängen!! Där vill man INTE ha dem....FYY!! När jag såg den största spindeln i hela mitt liv..bodde hemma...gick jag bara lungt ut och kallade på min pappa...Det kallas "ta-dig-samman-syndromet" Hahaha..

    SvaraRadera
  2. Hej anonym!
    Ja fy sjutton! I sängen vill jag absolut inte se några spindlar.. Hahaha känner igen det där.. Min pappa har fått ta död på många spindlar.. Nu brukar jag iofs kalla på Jonas men han är oftast för långsam så de hinner smita undan och då blir jag inte glad hihihi.

    SvaraRadera