fredag 23 april 2010

Stora killen:-)

Har precis kommit hem från BVC, dock mellanlandade vi på MAX för en tidig lunch eftersom värsta skyfallet kom.. Vi tog det säkra före det osäkra och tog faktiskt bussen hem från stan:-). Var väl sådär andra gången jag åkte stadsbuss i Ystad:-) Noah sov hela bussresan (typ några minuter;-) ) och nu sover han i vagnen utanför fönstret.
Idag var det dags för 1 1/2 års kontroll. Noah fick stapla klossar och det gick jättebra men det var roligare att riva det och låtsas att klossarna var små fotbollar;-). Därefter fick han rita och det gick också bra. Sedan skulle han mätas, vägas, lyssna på hjärta och lungor, kolla testiklarna och känna på mage och tarmar... Detta var ju inte alls kul och han blev jätteledsen och höll sig krampaktigt fast i mig så när han skulle vägas fick minsann jag väga mig tillsammans med Noah och sedan vägde jag mig själv och så räknade de ut hans vikt därifrån.. Med andra ord så vet alla närvarande vad jag väger nu hihihi. Nu väger Noah hela 13,8 kg och är hela 85,5 cm lång. Han följer sin kurva fint och allt såg bra ut. Skönt!
Nu ska jag passa på att förbereda inför kvällens tjejmiddag.. Får passa på nu när Noah sover.. Som jag har längtat.. Ska bli riktigt kul att träffa mina gamla vänner. Det är inte så ofta vi ses allihopa tillsammans numera men nu var det iofs inte så längesedan, var nog i feb har jag för mig. Inatt ska jag dessutom sova utan både Jonas & Noah.. Undrar hur det ska gå:-) Anna och kanske Maria och Sara ska ju sova över här så det ska nog gå bra.. Som de flesta vet så är jag ju grymt mörkrädd....:-(

2 kommentarer:

  1. Låter bra det, har inte själv gått där men lekt på lekplatsen många gånger då vi varit på besök hos familjen i huset intill. Marie Månsson känner jag också, eller känner och känner men har tillsammans med henne, hennes barn och man varit medlem i frilusfrämjandet och äventyrat i skogen tillsammans flera gånger :)
    Detsamma du!
    Förresten, huset? Ni struntade i att sälja det va?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter supermysigt med tjejmiddag och övernattning, nästan som när man var liten :)
    Det gjorde ni rätt i:), så hoppas verkligen ni får bygglov, men det borde ni väl få?
    Kram

    SvaraRadera