söndag 11 april 2010

Underbar helg!!!






Vilken toppenhelg vi har haft! I fredags var jag ju egentligen ledig men fick åka till jobbet några timmar ändå pga avdelningskonferens. När jag hämtat Noah så fixade vi här hemma lite med städning och rensning och lek förståss eftersom Noah visst gärna hoppar över sin middagsvila numera... Tycker det är lite tidigt att sluta sova middag när han bara är 1 1/2 år men på förskolan sover han iaf gott och gärna. Jonas kom hem med Noahs nya stol på eftermiddagen och den blev uppskattad av Noah.. Tänk han sitter redan på stor stol.. Inte klokt vad det händer saker hela tiden och han har blivit så stor att jag ibland inte kan tro min ögon när jag titttar på foton som bara är några månader gamla. Man tänker liksom inte på att han växer i och med att man ser honom varje dag men när man kollar tillbaka på foton som sagt så ser man ju det tydligt. Förresten så blev han 1 1/2 år i torsdags och det firades med våfflor med sylt och grädde.. Mums! På fredagskvällen stack jag bort om till Anna och hennes små tjejer som sov över hos hennes mamma här i Ystad eftersom Martin jobbade. Vi hade en riktigt mysig tjejkväll med gott vin, god ost och en massa tjejsnack:-) Snart kan vi ha sådana kvällar ofta eftersom hon och hennes familj ska flytta hit inom den närmsta tiden.. Jippie!!!! Igår hade vi lunchgäster från Kristianstad.. De fick sin andra dotter i januari och vi har inte hunnit att ses förrän nu.. Åh vilken söt liten tjej.. Man blir ju faktiskt lite sugen;-) Noah uppskattade dock inte när jag höll i lilla Irma hahaha, men det är visst vanligt just i hans ålder har jag hört. Inte heller igår sov Noah middag men det gick jättebra ändå och han var pigg och glad hela dagen. På kvällen tog vi det bara lugnt och innan Jonas skulle se på fotboll så såg vi (jag) på en film som hette Seventeen again.. Ganska rolig var den och man kunde ju inte bli annat än lite småkär i Zac Efrons karaktär :-D. Han spelar ju en 37-åring i en 17-årings kropp.. Tänk om det hade funnits så förnuftiga killar när man själv gick på gymnasiet;-)
Idag söndag så har vi varit ute mestadels av dagen. Noah och jag har lekt med en massa bollar i trädgården och lekt på lekplatsen (sedan tog han faktiskt en liten tupplur i vagnen), medan Jonas tillverkat en grind till trappan ner till källaren på baksidan. Nu ska vi snart till J:s föräldrar och äta grillat.. Mums!!! Sedan blir det en lugn kväll vid TV:n tror jag.. Kanske en bra film eller något.. Imorgon är det måndag igen.. Åh jag vill ha semester nuuuuu!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar