onsdag 10 juni 2009

En sorglig dag.. Sov så gott lilla fina Lisa


Idag blev min systers hund avlivad... Känns så sorgligt och även om Lisa var gammal och hade sett sina bästa dagar så känns det jättejobbigt. Ordet avliva är ett fruktansvärt ord tycker jag. Det låter så hemskt att man av-livar någon... Jag har kommit fram till att det nog inte blir fler djur när mina katter inte finns längre.. jag tycker att det är alldeles för jobbigt när stunden kommer då man måste ringa veterinären och boka tid för de ska få somna in (om de inte har turen att få somna in av sig själva), det värsta är att vi inte vet hur pass medvetna djuren är om vad det är som ska hända. Tyvärr tror jag att de känner på sig vad som är på gång mer än vi anar. Nej, jag fasar för när dagen kommer då det är min tur att ringa det hemska samtalet.. tyvärr kan det hända inom den närmsta tiden eftersom min ena katt snart är 17 år gammal.... Så när Noah börjar tjata om djur så får det bli en hamster på sin höjd och jag inser att det ändå kommer bli jag som gråter mest när den dör. Ja, det är hårt att vara en överkänslig djurvän som jag är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar