fredag 12 juni 2009

Utmaning!

Fick en utmaning av Hanna och här är mina svar:
Nämn något som gjorde dig glad igår: En fika på stan med en god vän.
Vad gjorde du kl 08 imorse: Noah vaknade och jag bar in honom till vår säng och låg där och mös med honom en stund.
Vad gjorde du för 15 min sedan: Nattade Noah. Blev lite sent ikväll eftersom vi har varit borta hos ett par vänner.
Vad har du druckit idag: Endast kolsyrat vatten.
Vad var det senaste du åt: Kladdkaka med glass.
Vad var det senaste du köpte: Kläder på MQ ( eller egentligen var det kanske presenten till Anna som jag ska till imorgon på födelsedagsfest) .
Vad är det för färg på din ytterdörr: Brun utifrån och vit inifrån.
Godaste glassmaken: Hmmm svårt men jordgubb är himla gott.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, tror det…
Drömmer du mardrömmar: Ja ganska ofta tyvärr…
Trivs du med ditt jobb: Ibland, ibland inte.
Favoritklädsel: En fin klänning.
Favoritlåt just nu: Svårt men en jag kom att tänka på är Isands bidrag i melodifestivalen ”Is it true”. En annan bra låt jag inte tröttnar på är ”Viva la vida” med Coldplay.
Vad ser du om du tittar till höger: Min nyklippta sambo som tittar på TV-sporten.
Vad gör dig glad just nu: Att det är sommar… trots att det är värsta busvädret idag.
Vad ska du göra härnäst: Läsa lite bloggar, börja läsa en bok jag fick på posten idag som heter ”Växa och upptäcka världen”, sedan blir det sängen.
Höger eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: Nöjd.
Favoritgodis: Helt klart choklad!!!
Kläder just nu: Jeanstights, röd-vit randig lång figursydd skjorta.
Sommarplaner: Sola, bada, ta det lugnt och göra små utflykter bl a till Skånes djurpark, ev till Göteborg en helg, umgås med vänner, sitta på uteserveringar mm mm.
Hur många kuddar sover du med: Tre.
Spelar du något instrument: Nej.
Morgon eller nattmänniska: Nattmänniska.. fast numera är jag väldigt trött av mig så jag går och lägger mig ganska tidigt för det mesta, dock kommer jag nog aldrig att bli morgonmänniska…
Vad är viktigast för dig: Noah!
Är du kittlig: Ja!!! Fast det beror på hur man kittlar ju. Älskar att bli kittlad på ryggen innan jag ska sova :-D
Snarkar du: Bara när jag är förkyld.
Stjärntecken: Ombytlig tvilling.
Äckligaste insekten: De flesta insekter är obehagliga men spindlar tar priset… får rysningar av att bara tänka på dem..
Längtar du mest efter just nu: Att få tillbringa en skön dag på stranden med god fika och mycket bad.

Jag utmanar Pernilla och Johanna. Kopiera och fyll i era svar och publicera på er blogg.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack så mycket för din kommentar, jag är glad att du gillar bloggen! Jag vill att min framtida son ska heta noah!! haha.. vilken slump! Jag försöker övertala Josh om det men han tänker på bibeln.. Jag hoppas verkligen jag får min vilja igenom dock, jag älskar namnet Noah och din son är förresten jättesöt!! :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Blusen är tyvärr ett par månader gammal så du hittar nog inte den i Malmö tyvärr.
    //Linn

    SvaraRadera