torsdag 25 juni 2009

Varför blåser det alltid i Ystad?

På väg hem från BB

Vilket blåshål Ystad är.... Idag har jag varit ute en lång runda med lite shopping inkluderat :-) (bl a en jättesöt vit klänning från Saint Tropez) jag var helt slut när jag kom hem så jag lade mig raklång på golvet och försökte sysselsätta Noah så gott det gick. Som tur var så kom Jonas hem sedan så jag fick lite avlastning.

Igår blåste det ju också en del och vi hade ju inte tagit ner tältet från midsommar... det blev ju en intressant upplevelse. Jag satt här inne i lugn och ro och mös med Noah, när jag plötsligt tittade ut genom fönstret och tyckte att tältet såg väldigt högt ut.. jojo då hade visst ena tältbenet eller vad det heter blåst upp på grannens tak!!!! Jag fick ju bråttom ut med Noah under armen och placerade honom på gräset medan jag försökte få ner tältet på marken igen.... men det gick inte så där stod jag och höll fast i tältet som nästintill ville blåsa iväg och Noah gallskrek av rädsla antagligen... Paniken växte i mig.. vad skulle jag ta mig till??? Som tur var så hade jag mobilen med och där stod jag och försökte få tag på Jonas men givetvis var ju han och spelade golf och då får man visst inte ha telefonen igång (vad nu det är för tramsidé... ), så jag fick ringa efter hans mamma istället och hon kom farande på cykeln inom några minuter..TACK!!! Med hennes hjälp och grannens så fick vi ner det j-kla tältet tillslut. Synd att jag inte fick ngt foto på det hela för det måste ha sett roligt ut när jag stod där med mobilen i ena handen medan den andra handen krampaktigt höll fast i tältet och paniken i mina ögon bara växte och Noah som skrek i högan sky... Jaja låter kanske kul nu i efterhand men jag lovar just då var det inte alls skoj.

Noah gör framsteg hela tiden, nu vill han resa sig mot soffan och soffbordet och hans "krypning" går allt snabbare så nu gäller det att vara med för här går det undan. Jag satt och kollade på de första fotona av honom igår. Känns konstigt.. samtidigt som jag tycker att tiden sedan han föddes har gått himla snabbt så tycker jag ändå att det känns som om vi haft honom jättelänge här hos oss.. tiden innan honom känns liksom så avlägsen. Märklig känsla!!!

3 kommentarer:

  1. Nej jag köpte den på kappahl:) Ja den är jätte söt:) Fanns i nån annan färg oxå. Du får ta och investera en sån till Noah;P Längtar tills på tisdag då vi ska ses!:D

    SvaraRadera
  2. DET blåser ofta i Hässleholm också! =/

    SvaraRadera