söndag 7 juni 2009

Söndag....


I fredags var vi på Store Thor och åt medan Jonas föräldrar passade Noah. Vi fick in maten väldigt snabbt och trots att vi åt typ tre rätters (jag tog en frozen strawberry daiqari ist för desert) så var vi klara på knappt två timmar.. jaha tänkte vi vad ska vi göra nu då... vi beslöt oss för att ta en promenad genom stan men efter en liten bit så ändrade jag mig och ville hem för det var verkligen kallt. Så vi cyklade hem och var hemma igen innan kl var 21 :-). Jonas föräldrar blev lite förvånade över att vi kom hem så tidigt men det hade iaf gått bra med Noah och det var skönt. Igår var vi hos Sandra i Löderups strandbad och firade hennes 30-årsdag. Hon bjöd på riktigt god mat som hon fixat alldeles själv. Det var en italiensk-asiatisk buffé. Jag är verkligen imponerad, ska fråga om jag får gå i matlagningsskola hos henne :-). Nu vet jag vem som ska fixa maten till vårt bröllop och hon gick med på det också-perfekt!!!
Idag har vi varit och röstat. Jag har inte alls varit intresserad av valet och har väl inte haft tid och ro att sätta mig in i det så jag fick kolla lite snabbt i förmiddags. Kollade bl a på de olika partiernas syn på djurskyddet eftersom det ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Jag röstade på det parti som enligt mig hade bästa åsikter om djurskydd och djurhållning... de har förmodligen inte de bästa åsikterna om allt men det går det ju inte att hitta något parti som har tyvärr, just därför utgick jag från det som jag tycker är viktigast djurvän som jag är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar