torsdag 14 januari 2010

Bråda dagar...

Gammal bild:-)

I förrgår fick vi reda på att mäklaren som visade bostadsrätten för oss erbjöd sig att värdera vårt hus, så nu har det varit fixande, städande, rensning och piffande i två dagar:-) Värderingen gick bra och J ska ringa banken imorgon och höra om vi slipper topplån och fråga om vi får låna pengar tillfälligt om vi råkar hittar något nytt innan vi hunnit sälja vårt. Förr var ju inte detta något problem men efter den ekonomiska krisen så håller bankerna hårt i pengarna. Jaja det ska nog gå bra eftersom det enligt mäklaren inte kommer att ta lång tid att sälja vårt hus.. Han snackade om en månad!!! Shit.. jag blir helt velig.. Trots att jag är missnöjd med vissa saker i detta hus så är det ju ändå här som Noah blev till och har bott under sin första tid i livet.. Känns lite sorgligt.. Jag är en sådan person som fäster mig väldigt mycket vid saker och ting... Hahaha kommer ihåg när vi skulle köpa ny bil eller husvagn när jag var liten.. Jag grät bara för att jag ville ha kvar den gamla:-). Jaja vi har iaf beslutat att lägga ut huset på Hemnet om ett tag och se om vi kan få det vi vill ha för det och sedan får vi ju se om vi har hittat vårt drömhem tills dess... Just nu hade det bästa varit att bygga ut detta och göra en del justeringar (såsom lägga golvvärme, ta bort toa och göra större hall, byta golv mm), tyvärr hade nog detta blivit alldeles för dyrt och då är det kanske lika bra att bygga nytt. Dock kan vi ju aldrig få ett nybyggt hus med lika bra läge, utan då får det bli i Källesjö eller Nybrostrand.. Vet inte riktigt om jag är så sugen på det..

Bostadsrätten blir det ev inget med.. Synd för jag gillade verkligen den men har börjat fundera lite över läget.. Jag hade ju haft några meter till mitt nya jobb så det är ju positivt men sedan hade jag ju ändå fått köra och lämna Noah en del morgnar och det dryga är att man måste köra en jäkla omväg för att komma på rätt håll när man kör ut ifrån Bärområdet.. Man får köra ner i Kristianstadsrondellen och vända för att sedan köra tillbaka samma väg och sedan ut mot Malmöhållet.. DRYGT!!! Ok jag är kanske lite överkänslig men jag hade tyckt att det hade varit riktigt irriterande. Om den hade legat på Berghusa området så hade vi med all säkerhet lagt ett bud på den. Nej nu ska jag läsa lite om det hemska som har hänt på Tahiti sedan blir det sängen.. Godnatt vänner!!!
Menar såklart Haiti!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar