torsdag 28 januari 2010

Min stora duktiga kille!!!!


Idag har Noah varit på förskolan från 09-14. Jag stannade en stund och sedan körde jag hem. Han blev ledsen när jag gick liksom de andra gångerna men efter ett tag så hade det blivit bra igen. Idag hade de fikat på goda vaniljbullar som Vincent haft med sig, och sedan när några av dem gick ut så stannade Noah och hans nya kompis Charlie inne med Christina och hade det lugnt och skönt. Jag är så fruktansvärt glad över att jag valt detta underbara ställe åt min pojke.. Det hade inte kunnat kännas bättre. De ser att Noah behöver lugn och ro nu i början och de ger honom verkligen det. Detta hade antagligen inte varit möjligt i t ex en kommunal förskola där barngrupperna kan vara uppemot 25 barn... Usch nej, hemska tanke! Jag hade inte klarat av att lämna honom på ett sådant stort ställe nu när jag har sett hur bra de har det på Bus med sina små barngrupper. En annan härlig sak är maten som är gudomligt god:-) Jag har ju själv fått smaka:-). Ingen blaskig skolmat där inte.. Idag hade Noah varit jätteduktig och suttit på vanlig stol (de har låga bord och stolar.. Typ som de har på montessori) och ätit och när de andra var klara och fröknarna gick för att hjälpa till att tvätta dem så hade Noah suttit kvar i lugn och ro och mumsat vidare på sina gröna ärtor :-) Hahaha! Efter maten så hade han somnat direkt i vagnen i sin sköna sovsäck och sedan fick jag väcka honom vid 14... Åh vad jag önskar att de hade filmat hela dagen så jag hade fått se med egna ögon hur han är när inte jag är med.. Nämnde det för Christina och hon berättade att de faktiskt funderat på att göra det för det var visst fler föräldrar som hade haft samma önskan.. Hoppas hoppas:-)

3 kommentarer:

  1. Theos dagis är oxå jätte bra! Det är ett stort dagis med 80 barn, men det är två stora avdelningar och sen är barnen indelade i grupper. Theo är med i "lila" gruppen där det bara är 6, snart 7 barn i ungefär samma ålder som Theo:) Jag trivs jätte bra med vårt dagis och jag hoppas Theo gör det oxå:)

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! Viggos dagis är också bra, det är nog mer jag som har problem med att släppa kontrollen! När sa vi att vi skulle ses? Den 13e var det då? kram Nina

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Vad skönt att ni trivs!
    Nina: Ja det är ju en helt ny situation.. Jag tycker det är så jobbig att gå när Noah blir ledsen och sträcker sig efter mig:-( Usch usch!!! Ja jag har för mig att det var den 13:e.. Ev kan jag endast på fm... Kram

    SvaraRadera