onsdag 27 januari 2010

Vems barn är detta...?


Ja, det undrade jag i måndags. Förskolan hade planeringsdag så det blev ingen inskolning. Istället bestämde jag mig för att gå till Öppna förskolan. Väl där så betedde sig Noah väldigt annorlunda jämfört med den senaste tiden. Han började gå runt direkt och rota bland leksakerna. Mig struntade han typ helt och hållet i. Han tog kontakt med andra barn, och hör och häpna han började kasta boll med en pappa som var där med sina två döttrar. Jag satt som ett frågetecken och förstod ingenting.. Det kändes ju jättebra såklart men samtidigt så undrade jag ju varför det inte gick så bra på förskolan. Nåja igår var vi på Bus igen och då skulle jag gå ifrån en stund för att sedan komma tillbaka och äta lunch. Jag sa hej då och kramade och pussade honom och gick sedan mot dörren. Noah började gråta och följde efter men jag gick och stängde dörren efter mig och en av fröknarna tog upp Noahälsklingen. Jag stannade i hallen en liten stund och hörde att Noah slutade gråta nästan direkt... Phu!!! Så skönt det kändes. När jag kom tillbaka så blev han ju glad och det kändes så skönt att få krama om honom igen trots att jag bara varit borta i typ 1 1/2 timme.. Tänkte då på hur det kommer att kännas när jag varit och jobbat och ska hämta honom.. Jag kommer ju köra som en galning från jobbet till Bus:-D.

Idag var det tänkt att han både skulle äta lunch och sova men jag hämtade honom efter lunch för det blev ju värsta busvädret.. Hoppas bara att det lugnat ner sig till imorgon så att vi kommer dit igen. Idag hade han varit ganska ledsen/arg en stund när jag hade gått men sedan gick det ganska bra och han hade ätit TRE portioner mat:-) Mitt lilla matvrak! Känns jättebra att det börjar gå bättre nu men jag har ändå tagit en extra dag ledigt nästa vecka och det känns skönt. Jonas kommer att lämna honom en stund på måndag när han är pappaledig och sedan får han vara där en stund på tisdagen när jag är ledig. Därefter börjar allvaret..

Förresten, Noah skulle eg få sin andra spruta idag men jag struntade i att dra ut honom igen i det här skitvädret så vi får väl se om vi kan köra ner imorgon istället .. Usch jag hatar när han ska få spruta... Hoppas verkligen inte att han blir sjuk av den bara.. Hörde att det var lite vanligare att få feber efter den andra sprutan än vad det var av första...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar