söndag 24 januari 2010

Inskolning..

Ja just det.. Jag har ju lovat att berätta om inskolningen. Jag kände mig ganska uppgiven i fredags och sedan har jag helt enkelt inte hunnit med någon dator tid men nu drar jag det litet kort tänkte jag.
Måndag: Vi var där i 1 timme, och det var lugnt och skönt men Noah satt vid mig ett bra tag och han började röra sig och titta på leksakerna lagom tills vi skulle köra hem igen.
Tisdag: Jonas var också med och det gick bättre än dagen innan. Noah var med på sång och frukt stund och det gick riktigt bra. Vi var där i 1 1/2 timme och körde sedan hemåt.
Onsdag: Vi var inne en kort stund och åt frukt och sjöng, sedan gick vi ut. Direkt när vi kom ut trillade Noah på en grusgång och skrapade upp panna och näsa.. Han blev lite ledsen men det gick snabbt över. En hel del snö så det blev pulkaåkning i deras lilla backe på gården och efter det lite lek med bollar.. Dock gav han upp gåendet och började krypa efter bollarna istället efter ett tag. Marken var jättehård och knutig så han trillade hela tiden:-(. Pisse årstid är detta.. Hade varit bättre för honom att börja i april.. Att jag inte tänkte på det innan:-(. Nåja en av fröknarna sa att de inte alltid går ut med de små vid tråkigt väder, de får ju frisk luft ändå när de ligger och sover. Jättebra tycker jag:-)
Torsdag: Går ganska hyfsat förutom några utbrott. Noah och två av hans nya vänner satt så fint och lekte med glas, tallrikar och låtsasmat vid ett litet bord som en liten familj medan jag pratade med en i personalen om olika saker. De var sååå söta, givetvis hittade de inte kameran just då :-(
Fredag: Usch inget vidare idag:-(. Noah var nog trött efter en tidig morgon. Han fick bl a värsta utbrottet när en fröken gav honom en bit äpple istället för banan... Riktigt tramsig och gnällig var han. Jag är väldigt glad över att vi har en veckas inskolning till just nu....

I fredags kväll satt jag och läste ett bra tag på familjeliv och kom fram till att många visar samma beteende som Noah just vid 1 1/2 års åldern. Vissa kallar det för förtrots.. Hmmm vad skoj.. Då vet vi vad som väntar när den riktiga trotsen sätter igång ;-). I helgen har det gått ganska bra iaf. Vi var på Center syd igår och shoppade en massa.. Mest till Noah bla en hel del kläder, sovsäck till dagis, fleecekläder att sova i , raggsockar och lite annat smått & gott. Nu är hans julklappspengar slut så det blev ingen cyklesits som vi eg hade tänkt.... Får väl se om vi investerar i en sådan längre fram.. Jag är ju iofs inte så förtjust i att cykla och det är kanske onödiga pengar om den inte kommer att användas. Noah tyckte det var jätteskoj och gick runt i butikerna och samlade på lappar som han hittade på golvet.
I går kväll var vi hos Ola. Pernilla & Meja, och Noah satte igång att leka direkt vi kom dit och det gick jättebra.. Han var inte alls så blyg och sur.. Han satt t o m bredvid Ola i soffan och busade en bra stund. Det lustiga är att när Ola kom förbi idag så blev Noah helt förstörd och bara började gråta och höll händerna för ansiktet.. Alltså kan någon förklara varför för mig...???? Han har börjat göra så här när han ska äta också och vi har börjat ignorera honom och märkt att han slutar efter ett tag... Suck... Måtte den här fasen gå över snart så att vår lille hormoniske kille kommer tillbaka...

2 kommentarer:

  1. hej! verkar somd ändå går bra med inskolningen!!
    det låter som du besrkiver wilmer. han håller ¨på så med o börja i höstas. ska inte äta ena stunden o blir super sur. för 5 min senare äta 2 portioner. upp på bord o stolar. köksbord o ska dra i lampan, bara flinar när man säger till. har så brått alltid så han snubblar. jisses. han som va så lugn o harmonisk som du säger om noah. undrar va d va i wilmers 1 års tårta ;-) hur går d med hus planerna??? när börjar du jobba? kram Cita

    SvaraRadera
  2. Här har vi en som börjat vakna vid 05 fr att gå till dagis...INTE KUL!//Nina

    SvaraRadera