onsdag 12 augusti 2009

Förskolor..

Ja idag har vi varit på Abrahamslunds förskola och tittat. Det kändes väl sådär.. Jag tycker att barngrupperna är alldeles för stora och så var det uppdelat så alla 1-åringar var för sig (13-15 st), alla 2-åringar var för sig (16 st). Alltså jag har verkligen svårt för att tänka mig att personalen hinner med alla barnen. De minsta pluttarna behöver ju mycket närhet för att bli trygga och trivas.. iaf vet jag att Noah behöver det, och hur i hela världen ska det hinnas med kramar och mys med så pass många barn? Jag tror att det hade varit bättre med 1-3 års avdelning för då hade vissa barn varit lite äldre iaf. Tyvärr tror jag att de flesta kommunala förskolor har det så här men jag ska besöka några till i allafall och sedan ska jag besöka några privata och hoppas på att det är bättre där. Nästa vecka ska jag träffa tre st dagmammor också. Jag trodde inte att det fanns några dagmammor kvar i kommunen men tji fick jag. Ska bli spännande! Jag vet inte riktigt vilket som kan vara bäst förskola eller dagmamma. Har funderat lite på om vi hade kunnat ha honom hos dagmamma tills nästa höst när det förhoppningsvis blir platser lediga på Lyckebo som är en privat förskola som ligger nere vid havet inte alls långt ifrån där vi bor, och som verkar jättebra. Frågan är om det blir jobbigt för Noah att hålla på att byta sådär.. Usch ja det är många funderingar i huvudet just nu...

2 kommentarer:

  1. Erici har avd 1-3år! Vår son går där, himla bra!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset :-)
    Ska nog ringa dit och se om jag kan få komma och besöka. Har en kompis vars dotter går där och de trivs också bra..

    SvaraRadera