torsdag 13 augusti 2009

Regn,regn och regn..

Idag var det tänkt att jag och Claudia skulle ta tåget in till Simrishamn och bara gå där och strosa med våra vagnar men både hon och jag var ganska slitna i morse eftersom våra barn inte sovit så bra i natt. Noah den stackaren blev dålig i magen och kräktes flera gånger så han kom inte till ro förrän klockan 04 i morse... Misstänker att han blev dålig eftersom han åt av vår mat igår kväll och han åt kanske lite för mycket glupsk som han är.. Han har ju nästan bara ätit burkmat tidigare och det är inte förrän nu de senaste veckorna som han har börjat smaka av vår mat (såklart inte kryddat och så då). I allafall så sov vi till halv nio och det var verkligen skönt men jag var som en zombie ändå. Istället för Simrishamn så bestämde jag och Jessika att vi skulle ta en fika på stan.. precis när jag var redo till att gå öppnade himlen sig och jag fick snällt gå in igen och avvakta bättre väder. Tillslut fick vi i allafall den efterlängtade fikan :-). Vi gick till Dianas eftersom J älskar prinsess bakelser och deras är himla goda. På hemvägen gick jag förbi Pressbyrån och hämtade ett paket från H&M med en massa kläder till Noah. De var jättefina :-)
Nu ikväll har jag haft värsta tokspelet och vänt upp och ner på huset i jakt efter mitt skattemärke som jag ännu inte klistrat fast på min bil (min bil fungerar nu... Hurra!!! Lite pinsamt, det var bara batteriet som behövdes laddas :-D). Det sjuka är att jag redan beställt ett nytt en gång efter att ha gjort av med det första, fast det gamla kom fram när jag fått det nya såklart... Nu hade jag alltså blivit av med båda och Jonas ville beställa ett nytt men jag förbjöd honom för envis som jag är så skulle jag hitta dem. Skam den som ger sig.. jag hittade båda två och nu tänker jag gå ut till bilen och klistrar fast det där förbannade märket innan det försvinner igen.. Det vilar nog en förbannelse över dem eller så är det jag som städar bort alla saker härhemma...
Imorgon är det dags för ett nytt förskolebesök och då är det Nektarinen som gäller... Nej nu ska jag nog inta sängen med en ny bok som jag börjat läsa den heter Väninnan och är skriven av Denise Rudberg och den verkar jättebra. Natti natti :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar