torsdag 20 augusti 2009

Världens sämsta mamma...

Ja så har jag känt mig idag... Började med att jag satt i godan ro och åt frukost när jag hör Noah dra i en gardinlängd i köket.. jag går dit och då inser jag att en av nålarna jag haft i gardinerna eftersom de är lite långa (jag har dragit mig för att sy upp dem eftersom jag inte är så himla road av att just sy.. dessutom brukar vi lägga upp dem när Noah är där och röjer.) inte längre sitter i gardinen.. Jag blir ju stirrig och tittar på golvet men kan inte hitta den sedan tittar jag på Noah och han ser lite skyldig ut så jag in med fingern i hans mun och känner men där var det ingen nål. Nu är ju grejen den att det är ju inte säkert att det suttit någon nål i gardinen på ett tag, den kan ju ha blivit bortstädad men jag såg värsta scenariot framför mig såklart och började ringa runt, först BVC sedan öron,näsa,hals (blev skitsur för man fick inte prata med någon, där var bara tel. svarare där man kunde beställa tid så de ringde upp... precis som om jag hade tid att vänta på det..knäppskallar), sedan var det 1177 där jag pratade med en trevlig dam som rådde mig att åka in till akuten och det gjorde jag. Väl där så sa sköterskan att de inte kunde göra något så jag fick återkomma vid magsmärtor.. Efter lunchen skulle Noah sova men han vaknade av att han hostade jättemycket och var riktigt ledsen.. Det lät som om han behövde hosta upp något och han ville inte äta heller så jag blev superorolig och körde tillbaka till akuten och väl där så var de så snälla och tog in honom och för att genomlysa(?) honom i jakt på något föremål, som tur var hittade de inget och jag kunde pusta ut.. Väl hemma igen så har han varit sig ganska lik men det är kanske halsont på g eftersom han varit så ledsen och inte velat äta..dock fick han glass (var ju tvungen att lindra mitt dåliga samvete) när vi kom hem och den åt han med god aptit och nu har han ätit en stor portion gröt så nu ligger han och sover så sött i sin säng.. Jaja hoppas han slipper bli sjuk den lille parveln.. Usch vad han skrämde upp mig idag. Ja, så har min dag varit... Det var egentligen tänkt att vi skulle till stranden eller Nybrobadet idag men, men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...

2 kommentarer:

  1. Men gud vilken dag, hoppas att kommande dag blir bättre! Och jag tror faktiskt inte att du hamnar i "dåligamammor-facket"! :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja fy.. Alltså nu känns det som om de är precis överallt.. Inte en lugn stund. Åh tror du inte det.. snällt av dig :-)
    Kram

    SvaraRadera