måndag 17 augusti 2009

Idag har jag hälsat på på mitt jobb. Kändes nästan som om det var igår eller åtminstone förra månaden jag var där och jobbade för fullt men nu är det faktiskt nästan ett helt år sedan. Tiden har verkligen bara sprungit iväg. Det var iaf jättekul och komma ut och träffa kollegorna igen och några av barnen. Det var inte så många barn ännu för de flesta hade semester och det var bara Gull-Britt och Sussie av mina gamla kollegor som jobbade idag men det var kul att prata lite skit och vi bestämde att vi ska ut och käka och snacka ännu mera en fredag i oktober. Ser jag framemot :-).
Nu har jag nyss fått Noah till att somna.. han har varit lite orolig nu några nätter så vi får väl se hur det går i natt.. I natt sov han inne i vår säng så Jonas fick så snällt lägga sig på en madrass inne i Noahs rum..Blir ju lite för trångt i sängen annars helst när Noah lägger sig på tvären :-).
Imorgon ska jag köra till Skillinge och hälsa på min mamma.. det var ju ett tag sedan hon träffade Noah nu men vi försöker träffas minst en gång i månaden iaf.. ganska lagom tycker jag :-). Nej nu ska jag läsa lite bloggar och sedan blir det nog sängen tidigt ikväll.. känner mig lite frusen och har huvudvärk.. hoppas bara inte att jag håller på att bli sjuk :-S. Förresten det var längesedan jag lade in bilder nu så jag ska försöka fota lite i veckan också.

6 kommentarer:

  1. Hälsa så gott från mig :) . Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej!!! visst går d fort, redan ett år sen du sluta. shit, kommer ihåg vi prata på FL o jag kolla in på din sida om du fått än!!! om två v börjar Wilmer dagis. sinnes. Bor din mamma i Skillinge? är du därifrån eller?
    Jag kommer där ifrån har dock ingen släkt kvar de har flyttat till löderup via ystad!! ha d fott. Kram

    SvaraRadera
  3. Var jobbar du? :-) Funderar på vilket dagis man ska välja... Kram!

    SvaraRadera
  4. Jessica: Ska jag göra. Kram

    Cita: Var ska Wilmer börja? Åh jag vill inte att tiden går så här snabbt.. sorgligt ju :-(. Ja hon bor i Skillinge men vi har bott i Tomelilla under hela min uppväxt. Aha har du släkt i Löderup.. där har jag oxå bott i två år. Kram på er

    Rebecca: Jag jobbar i Sövestad på Rafta/Humlebackens förskola. Ska börja jobba 1 feb.. Ja du det funderar jag också på. Har varit och besökt Abrahamslund och Nektarinen än sålänge. Nu väntar Soldalen och några privata .. Vill nog helst ha på privat förskola. Har hört att BUS i Bjäresjö ska vara en riktigt bra förskola så jag har satt upp Noah i kö där. Det allra bästa hade ju varit och ha i Ystad men om vi tycker det känns bra efter vårt besök där så blir det nog den om vi får plats..De hade inte alls stora barngrupper där och personalen verkade helt underbar :-).
    Vilka har du funderat på? Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara hålla med det är drygt att tänka på dagis redan... Kul att ni också ska kolla Lyckebo, jag hoppas verkligen på det! Men man får se var det finns platser, nektarinen och abrahamslund ska vi också titta på. Vi vill också helst ha inne i stan... Jag pluggar till gymnasielärare i svenska och religion, har 1 § termin kvar... så segt! Kram

    SvaraRadera
  6. ja min faster o man bor i löderup, min farmor o farfar, de bor i bostads rätterna vid hemmet sen bor min kusin m familj vid idrottsplatsen!!! Wilmer ska gå här i hedeskoga!!! lagom fast ganska många barn, 22-23 st sen när alla e inskolade förhoppningsvis e inte alla där samtisigt o så deras de upp barnen 4 dagar i v efter ålder. var i skillinge bor din mamma! dags o sova, för en timme sen. Kram

    SvaraRadera