onsdag 19 augusti 2009

Gräsänka...

Idag har Noah och jag varit och hälsat på tre stycken dagbarnvårdare. De verkade hur trevliga som helst. Det verkade vara så lugnt och skönt för barnen. Ja nu har vi eller rättare sagt jag (har ännu inte diskuterat med Jonas) kommit fram till att första valet blir nog att ha honom i en privat förskola typ BUS eller Lyckebo (ska även besöka en som heter Möllan) sedan kommer dagbarnvårdare och allra sist kommer kommunal förskola men jag hoppas att vi slipper. Jag har undrat över en sak.. Hur kan de privata förskolorna hålla barnantalet nere medan de kommunala blir fler och fler??? Hur får de ekonomin att gå ihopa? Jag tycker givetvis att det är jättebra men jag undrar ändå vad det är för fel kommunen gör.. kanske de prioriterar andra saker eller? Jag får nog fråga min chef om det för hon borde ju veta :-) (Jag jobbar ju på kommunal förskola för er som inte vet det).
Nu sitter vi och väntar på att min syster Petra ska komma hit. Hon ska sova över här i natt eftersom Jonas är borta över natten och jag är ju ganska mörkrädd av mig (en underdrift). När hon kommer ska vi äta tacopaj och sallad och sedan ska vi iväg på ett meandI party hos Claudia. Hörs imorgon igen.. Trevlig kväll!

8 kommentarer:

  1. cita, wilmers mamma19 augusti 2009 kl. 21:17

    Hej!!! du det finns ju källesjö förskola med, de ligger i hedeskoga nu men ska bygga nytt i källesjö sen, vi fick plats där men fick tyvär säga nej då tony inte va hemma förens halv 6 - 6 på kvällen innan men de e ändrat nu!! suck!!
    personalen e fantastisk!!! har jobbat med de båda på marielund innan... rekomenderar d jätte mycket!!! de har hemsida. finns på kommunens sida!!! kolla där! de har nog öppet hus snart!!! en i vr bvc grupp ska gå där. gustav!!! ha d gott. Kram

    SvaraRadera
  2. Haha. Du e lika dan som syrran då, så fort hennes Jonas ska iväg över natten så kommer en förfrågan om jag vill sova där :) . vad skulle ni gjort utan oss ^^ . Måste man välja så himla många förskolor, är det så svårt att få sitt första val?? Trist i så fall tycker jag, det var flera år sen jag bestämde var mitt barn ska gå på dagis när jag får . Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Cita: Min mamma har bott på Seymorsväg men bor nu på Bästmansgatan. Jag ska hälsa på på Källesjö förskola nästa vecka.. på tis tror jag det var.. ska bli spännande. Synd att ni inte fick reda på det innan om Tonys jobb :-(. Jag tycker personalen betyder jättemycket så skönt att höra att de är fantastiska :-) Kraam

    Jessica: Hahaha ja fy vad jag är rädd för att sova själv..Lite jobbigt faktiskt :-(
    Ja jag tänker sätta upp mig i kö på de privata men sedan måste man förbereda sig på att man inte får någon plats så därför ska jag ställa honom i kö inom de kommunala också. Var vill du ha ditt barn? Kraam

    SvaraRadera
  4. Nyckelpigan i Tomelilla =) . Eller kyrkans barntimme om där finns något kvar när den tiden kommer. Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Aha.. Nyckelpigan gick jag på :-). Kyrkans förskola ska vara jättebra i Tomelilla har jag hört. Ja du får sätta igång och producera ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gick också där, därför jag så himla gärna vill där. Inte för jag minns så mycket mer än att man fick tårta, glass eller chokladpudding när man fyllde år =) . Kram Jessica

    SvaraRadera
  7. hej hej igen!! uch o fy ang ovan inllägg. vi hade med nålar i gardinerna innan men inte nu, finns ju sånt band man stryker på o lägger upp dem, slipper man sy. hemtex har för 19 kr. anna köpte där idag. vi bodde på stävgatan så de e gatan bredvid din mamma. många år sen vi flytta därifrån. idag va vi på föräldrar möte här i hedeskoga. vilka trevliga personal. är så nöjd. dock många barn med 5 åringarna (10 st) ska ha egen grupp största delen av dagen så då blir d 14-15 barn kvar 1-4 år på tre personal. kanon!!! nu ska jag kolla fb. Kram

    SvaraRadera
  8. Hej hej.. Ja då får jag nog gå ner och köpa sådana :-)Tack för tipset!
    Kul med föräldramöte.. Jag känner till Jessica och Maggan som jobbar i Hedeskoga.. Vi har ju haft APT tillsammans när vi hade samma chef i Sövestad och Hedeskoga. Det kommer säkert bli jättebra :-), de är supertrevliga.
    Kraam

    SvaraRadera