lördag 15 augusti 2009

Lugn lördagskväll!

Ja den här lördagen är det inte mycket som händer men det är riktigt skönt med tanke på att vi varit på kräftskivor de två senaste helgerna. Just nu är det fotboll som gäller på TV:n... Jonas är överlycklig över att champions league startat idag och han är inne på sin tredje match... suck.. Jag är inte lika road...
Idag har jag och Michelle stått på loppmarknaden.. det gick inte bra och jag sålde typ tre saker varav två som Michelle köpte.. Lite folk och svinkallt så jag höll på att frysa rumpan av mig:-(
Igår var Noah och jag och hälsade på på Nektarinen som är en förskola här i närheten. Jag tyckte att det verkade hur bra som helst där.. Tyvärr ska det visst bara vara den ena avdelningens fröknar som är bra och snälla... Har kompisar som tom fått byta förskola för att deras lilla dotter var livrädd när hon skulle dit.. Helt sjukt! Åh blir galen hur svårt ska det vara att hitta en bra förskola..? Jag har några fler besök inbokade varav några privata ställen och så ska jag hälsa på tre dagmammor på onsdag-spännande! Hoppas verkligen att allt kommer bli bra till slut och att vi får vårt första alternativ.
Nej nu ska jag gå och lägga min lilla prins och sedan blir det kanske en film om det nu inte är den där jäkla fotbollen på TV:n hela kvällen :-(. Då går jag fan och lägger mig med min bok i sängen ist.. hmmm lät inte så tokigt så jag gör kanske det ändå så kan Jonas se på så mycket sport han vill utan att jag sitter suckandes bredvid :-)

5 kommentarer:

  1. Vad trist att inte ställena verkat så jättebra. Får hoppas nått annat blir bättre. Dagmamma har verkligen sina fördelar. Problemet är bara när dagmamman blir sjuk och barnet får slussas vidare. På dagis så är dem ju på ett ställe. Men allt har ju sina för och nackdelar. Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Det heter faktiskt Premier League!Puss

    SvaraRadera
  3. Jessica:Jag har tänkt på exakt det som du skriver.. jaja vi får väl se vad det blir till slut. Kram på dig!
    Jonas: Whatever... Puss

    SvaraRadera
  4. De slussas inte vidare bara så, utan får ju vara hos en annan dagmamma som tillhör gruppen. Såklart har de även fått bekanta sig innan, så det blir ingen chock för barnet.... /från en vars mamma är dagmamma i ystad

    SvaraRadera
  5. Hej anonym.. Jo jag är medveten om det. Det finns ju bara tre dagmammor inne i Ystad och jag ska träffa dem imorgon så visst kommer man lära känna alla om det nu skulle bli att vi kommer fram till att dagmamma är bästa alternativet. Jag tänkte mest att man då får lämna på annat ställe om ordinarie är sjuk men det är kanske inte så jobbigt ändå :-). Tack för din kommentar :-)

    SvaraRadera