söndag 9 augusti 2009

Så nu hinner jag äntligen blogga. Det har verkligen gått i ett den här helgen. Det var jättetrevligt att träffa Helene och Christian och barnen i fredags. Det var så gulligt att se Freja och Noah tillsammans. Freja är ju ca 8 månader äldre än Noah och de satt så sött tillsammans på golvet och tittade i böcker. Igår var det finfint väder så vi körde till Nybrobadet på förmiddagen sedan var det bara till att hem och äta lunch och packa för sedan bar det iväg mot Kristianstad till min syster. Petra passade Noah igår när vi var på kräftskiva precis utanför Kristianstad. Vi hade jättetrevligt och åt en massa gott och lekte lekar och bara umgicks med många nya trevliga människor. Vi fick en liten överraskning när vi kom dit och såg Helena... Hennes mage hade antagit en ganska rund och utåtstående form :-D Vi har ju inte setts sedan april och hon hade visst varit gravid redan då men inte vetat om det så nu var hon i vecka 19 redan och hon väntas föda i början av januari precis tre år efter sitt första barn. Spännande och se vad det blir.. jag gissar på en flicka den här gången också. Vi var åter i Kristianstad utanför Petras lägenhet vid halv ett på natten och då insåg vi att nyckeln vi fått inte gick att öppna porten med...panik!!! Som tur var så var hon vaken och såg mitt sms som jag skickade ( Jag ville inte ju ringa på med tanke på att barnen kanske hade vaknat). Noah hade varit jättegosig hela kvällen och somnat i Petras knä. Han hade knappt gnällt något och antagligen hade han inte saknat oss alls... Josefine var alldeles lycklig för hon hade fått mata honom med gröt helt själv och det hade gått jättebra. Det känns ju skönt att veta att vi har en riktig stjärna till barnvakt till nästa gång vi skulle behöva lämna bort vår guldklimp. Noah sov gott hela natten i samma rum som vi sov i men när klockan blev kvart i sju så var det färdigsovit...Åh my god vad trött jag var.. Varför just idag när vi hade varit på fest.. han brukar ju alltid sova mycket längre men, men det var inget att be för så vi fick ju försöka underhålla honom en stund till innan Josefine och Petra vaknade. När vi kom hem idag så körde vi till Nybrobadet igen och sedan vidare mot Mossbystrand där vi åt en glass. På vägen dit såg vi livs levande elefanter i en hage vid bingofältet här i Ystad..Jättesöta var dem! Nej, nu ropar Jonas att maten är klar.. Det blir tacos idag.. inte ovanligt när Jonas får bestämma. Men det är ju sista semesterdagen idag för honom så jag fick ju vara lite snäll och låta honom få som han ville ;-) Ska se om jag kan lägga in lite bilder senare i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar