lördag 26 september 2009

Beslutsångest....

Turkos-grå Carena easy med rejäl shoppingkorg :-)

Ja det fick jag idag. Vi har varit helt inställda på en brio race i en helt underbar ljusblå-grå-lila färg men när vi väl kom till affären och jag provkörde den så kände jag hur jobbigt det var med en vagn med fyra fasta hjul när man är van vid att man kan snurra runt hur lätt som helst. Den är väldigt stilren och underbar i färgen men ingen vagn att ha om man ska gå i affärer och dylikt(som jag gärna gör), då fick vi syn på den här Carena easy istället som trots sina dubbla (vi har enkla på den gamla vagnen) snurrbara hjul fram var ganska smidig att köra och den har fullt liggläge och den väger typ ingenting.. Alltså en perfekt vagn att ha med sig när man ska iväg någonstans, dessutom får den plats i min bil :-). Så vi köpte den efter mycket velande fram och tillbaka. Detta är dock ingen vagn att köra med i terräng så nu vill jag såklart köpa brion också och helst nu direkt innan färgen tar slut :-). Något som oroar mig är att den här vagnen var typ 1000 kr billigare än Race och då undrar man ju direkt om det är en riktig skitvagn som vi köpt... Jaja det återstår att se och i värsta fall så kan vi ju bara sätta ut den på blocket, en nackdel som jag är medveten om är att det inte finns något teleskophandtag så höjden går tyvärr inte att ändra(tur att jag är relativt lång för annars hade det inte gått). Någon som har erfarenhet av denna vagn???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar