torsdag 10 september 2009

Torsdag..

Igår var vi på rytmik och vi var bara tre mammor och fyra barn (en hade tvillingpojkar). Hoppas det blir fler nästa gång för då blir det ju lite roligare. De har nog inte varit så duktiga på att göra reklam för att de har babyrytmik där på Kulturskolan, men vi som var där lovade att sprida ut det så fler kommer.. Vi sjöng och hade det mysigt iaf och igår var Noah äldst där... Tänk när vi började i feb så var han en av de yngsta.. Åh min lille bebis har blivit stoooooor! Igår eftermiddags körde vi till Bo Ohlson för att införskaffa lite pyjamaser som var himla billiga där och även för att titta på eventuella födelsedagspresenter för 1-årsdagen närmar sig med stormsteg. Jag hade precis parkerat och skulle knäppa upp bältet i Noahs bilstol när han kräker rakt ut på sig själv och ner i bilstolen... Åh nej jag som varken hade extrakläder eller handdukar med, endast våtservetter.. Så där satt jag och torkade bort den äckliga tjocka spyan från hans kläder så gått det gick och sedan sprang jag in på Boan och greppade några pyjamaser och sedan ut igen med en stank av spya runt omkring oss... Pinsamt! Det blev inget mer av det som tur var och jag misstänker att han har fått i sig för mycket mellis glupsk som han är, dessutom har han börjat äta lite youghurt och det kanske kan vara det som gjorde honom lite kräkig.. Nu har han iaf gått och blivit förkyld igen. Det har väl typ gått 1 1/2 vecka sedan han blev fri från förra förkylningen.. Åhhhh vad trött jag blir. Antagligen har han blivit smittad när vi var på ÖF i månd.. Han ska ju stoppa allt i munnen och samma saker har väl sådär en femtioelva andra barn haft i munnen :-S. Jaja man får väl lära sig att leva med det för det kommer ju inte bli bättre när han börjar på förskola.. Nej nu ska jag gå och städa så att här är fint inför helgen.. Förresten vi har fortfarande inte bestämt oss för soffa men vi ska köra och titta på EM möblers soffa på söndag igen iaf.. Vi är lite veliga :-). Ha en trevlig dag!

5 kommentarer:

  1. Hej!!!

    sådär kräkig va wilmer med när han börja med mjölk o yoggi o sånt, sen har han alldtid haft lätt o kräkas, e väl efter mig för jag va med så när jag va liten. typiskt sånt händer när man ej har extra kläder. när e d han fyller år???

    ha d gott.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Naw synd om lille Noah! När och var är den rytike för vi skulle nog kunna gå på torsdagar också, flickorna älskar att leka med andra barn!

    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Hej, igen!!
    jo d går bra för han nu. lite gnäll o så. men blir bätte o bättre, de är himla duktiga o snälla "fröknar" både jessica o maggan!!! är så nöjd med hedeskoga förskola!!! :-D

    ska passa på o lägga upp lite bilder på bloggen nu tror jag. wilmer är på dagis en liten stund nu, annars blir d så långt emmelan tills på måndag! ska hämta han vid 11. tycker inte han behöver äta där när jag e hemma!!! ha d gott. Kram

    SvaraRadera
  4. hej maria!
    det gick bara bra på sjukhuset!

    ja, jag läste det...hoppas det blir fler och fler! roligast när man är flera ju...absolut!!! vi kommer på onsd.
    (om inget oförutsett händer, såklart!)

    ha en trevlig helg!
    kram på er

    SvaraRadera
  5. he..ojj. då..ja sånt händer jämt med småbarn..men men..det finns värre saker..ha en fin helg kram eva

    SvaraRadera