torsdag 9 april 2009

Ja minsann... klart att jag visste var jag hade påsksakerna:)


Gick sådär med städningen.. får fortsätta imorgon med Jonas hjälp:) I eftermiddags satt jag och Noah ute på gräsmattan på baksidan och njöt av solen. Det var första gången Noah satt ute förutom i vagnen då ju.. han tyckte gräset var väldigt spännande:) Min lille älskling sitter jättebra själv nu.. åhhh han har blivit såå stor lillgrabben.

När Jonas kom hem promenerade vi bort till Netto för att kolla lite. Det var ganska mycket folk där och de hade varken fjädrar eller påskgodis, bara vanligt godis som var på väg att ta slut det med. Folk är som galna efter godis verkar det som. Nu i efterhand har jag funderat på det här med fjädrar... jag ska nog strunta i det för man vet ju inte om de är plockade på levande fåglar, och om så är fallet vill jag absolut inte vara den som stödjer denna plågsamma behandling. Helt sjukt vad hemska männinskor det finns, hur kan man utsätta något levande för detta. Jag blir helt förstörd när jag tänker på vad vissa djur får utstå:(

Innan ikväll var jag faktiskt ute i garaget och rotade... inte klokt vad mycket grejer vi har där, fick liksom akta mig så jag inte flög rakt över cyklar, gammalt dockhus, grill, stege, dynor till utemöblerna, flyttkartonger och mycket mer... Får bli ett senare projekt att ta tag i allt detta. Nåja jag hittade lite av det jag sökte... Jag visste nog i mitt undermedvetna precis i vilken kartong jag skulle titta, eller så hade jag bara en himla tur:) Jonas som gapskrattade när jag sa att jag skulle ut och hämta påskgrejer blev i alla fall förvånad när jag kom in med händerna fulla:)
Noah har sovit sedan klockan halv åtta och idag har jag minsann fått se på en av mina favoritserier, (de andra har ju varit inställda pga hockey) Lipstick Jungle, den är riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar