måndag 13 april 2009

Så var påsken nästan slut..


Påskafton blev lyckad.. var jättemysigt hos Claudia & Tobias. Maten var väldigt god och jag var dömätt redan efter sillen och äggen. Efter maten gick vi ut en runda och kollade på fina hus... fy sjutton vad kallt det var. Längtar efter varma kvällar och hoppas på att det kommer många sådana till sommaren. Claudias mage hade växt ännu mer. Hon är i vecka 29 nu.. inte klokt vad tiden går snabbt(Den frasen säger jag ganska ofta har jag märkt, men det är ju sant:)).


Igår var vi bara hemma. Jag rensade lite i mina gömmor men blev absolut inte klar.. det är ett evighetsjobb. Jonas höll på i källaren hela dagen.. tråkigt men det måste göras. På eftermiddagen när jag skulle köra och handla fick jag ett litet spel på min fina nytvättade bil.. den startade minsann inte.. suck! Jag har ingen aning om vad som hänt, den tålde kanske inte vattnet ;)


Noah kom inte i säng förrän vid tio igår.. han vägrade somna och han kändes lite varm så han fick en panodil. Tidigt, tidigt i morse vaknade han och var jätteledsen och när jag tog upp honom var han verkligen jättevarm. Jag tog tempen på honom men den visade bara 38,1 och jag är säker på att han hade minst 39 graders feber iaf, så nu har vi beställt en ny temp som fått bäst i test. Han somnade om till slut iaf och nu har febern sjunkit som tur är.


Idag har jag fått lite egentid. Medan Jonas tog Noah på en långpromenad tonade jag håret, plockade undan tvätten och satt lite vid datorn. Tyvärr blev inte håret så mörkt som jag trodde så jag får kanske tona om det i en mörkare nyans. Har ju tänkt ha mitt nya löshår på bröllopet vi ska på i maj och det är ju mörkare än mitt eget hår ännu.


Jonas ska åka iväg på fotbollsmatch redan nu vid halv två idag och är säkert inte hemma förrän vid tio... såå tråkigt.. och jag kan inte köra någonstans heller på grund av min jäkla bilskruttt :(

Så rolig blir min annandag påsk.. blää!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar