onsdag 8 april 2009

Godmorgon...





Vad e det för en dag, e det en vanlig dag.. nej det e ingen vanlig dag för det är Noahs halvårsdag hurra hurra hurra!!


Natten har faktiskt varit ganska lugn. Noah vaknade vid halv två och jag lade över honom i vår säng sedan vaknade han iofs redan kl fyra och han fick mat men sedan sov vi till kl åtta drygt!!! Skönt! Ja idag är han alltså hela sex månader. Inte riktigt klokt vad tiden går snabbt.. tänk om lika lång tid igen så är det höst och Noah är ett år och går kanske... usch så ska man nog inte tänka.. nej nu får det allt ta och lugna ner sig lite. Nästan exakt för sex månader sedan fick jag beskedet av läkaren på BB att det skulle bli kejsarsnitt och 10.41 var lillemannen född... Såå rädd jag var. Sa till läkaren att jag inte ville dö och sådana pinsamheter. Trodde inte ett dugg på dem när de sa att allt skulle gå hur bra som helst. Jäkla lögnare tänkte jag men visst hade de rätt det gick ju bra tillslut. Synd bara att de inte passade på att suga ut lite annat när ändå magen var öppen ;) Undrar hur länge man får skylla sin lite för runda mage på att man varit gravid :)


Idag är det meningen att vi ska till ÖF (öppna förskolan för de som inte e insatta i bebissnacket :) ) med en annan mamma från föräldragruppen och hennes dotter. Noah lär bli glad över att få träffa sin lilla tjej igen var ju ett tag sedan. Tyvärr är inte vädret så kul idag.. regnigt och grått.. blää! Det åskade t o m i natt ju. Sedan när Jonas kommer hem så ska vi ev åka iväg och handla inför påsken. I påsk hoppas jag på fint väder iaf. Vi har inte jättemycket planerat, men vi ska iaf på knytekalas på påskafton, det ska bli riktigt trevligt. Sedan gör vi nog lite småutflykter om det är fint väder, kanske till Kåseberga och Olof Viktors... mmm mums! Dessutom är det tänkt att vi ska rensa, rensa och åter rensa för att sedan slänga en massa skräp som man samlat på sig.. nåja får se hur det blir med det :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar