fredag 17 april 2009

Kanelbullar & grillat.. mums!


Jaha nu blir det värre för varje dag som går. Noah tvingade mig att vakna redan halv sju i morse... sååå tidigt ju. Nåja vi låg kvar och mös i sängen till halv åtta. Vad mycket man hinner med när man går upp så här tidigt och vad dagen känns lång. Kl 10.00 hade jag redan hunnit vara och handla mat till ikväll och Noah låg och sov i sin vagn i trädgården. Jag har varit småsugen på kanelbullar nu i flera dagar så i brist på sysselsättning satte jag igång att baka. Noah vaknade precis lagom till att bullarna var färdiga för jäsning.. perfekt! Såå gott det luktar när man bakar kanelbullar mums!!

I eftermiddags gick vi ner på stan och shoppade lite till Noah som vanligt. Tror nog att det snart är dags att shoppa lite åt mig själv ;)

Ikväll har vi ätit grillat med sallad gjord på babyspenat, tomater, fetaost, soltorkade tomater rödlök & balsamvinäger och whiskeysås. Det var himla gott. Älskar verkligen grillat, det luktar så himla gott och vilken sommarkänsla man får.

Nu är det fredagsmys i soffan men det blir nog sängen ganska tidigt ikväll.. tar ju på krafterna att gå upp så tidigt ;)

2 kommentarer:

  1. Så tidigt går jag upp varje dag!=) Theo vaknar mellan halv sju och halv åtta varje morgon. Men hellre att gå upp lite tidigt än att behöva gå upp flera ggr per natt. Sover Noah hela nätter eller du får gå upp mitt i natten plus att du får gå upp tidigt?

    SvaraRadera
  2. Usch hatar o gå upp tidigt.. är nog världens mest morgontrötta person :)
    Idag sov Noah ända till sju och jag ammade och sedan sov han till lite över åtta.. lyx. Han har vaknat några ggr i natt men fått nappen o somnat om. Detta behövde jag, har ju haft det jättekämpigt om nätterna nu i en vecka med feber, förkylning o tand på gång. Hoppas det håller i sig bara :)

    SvaraRadera