måndag 20 april 2009

Sovmorgon... Jippie!!


Idag fick jag sova till kl 08.. Hurra! Noah hade lite svårt att somna igår men natten har varit den bästa på länge. Visst har han vaknat några gånger men jag behövde inte amma förrän kl 07 i morse. Det kallar jag lyx. Hoppas detta fortsätter nu. Vi har ju haft det lite kämpigt nu med förkylning, feber och tänder på gång.

Idag ska vi ner en runda på stan (som vanligt) insåg i helgen att nästan alla pyjamaser är för små till vår lille grabb.. han växer som bara den ju så nu får vi inhandla några i stl 74-80. Jag ska kanske gå inom till Marit Lasson också och se om fotona är klara.. det är egentligen inte förrän imorgon vi ska hämta dem men alla som känner mig vet ju hur mitt tålamod är... Jag vill ju ha dem nu meddetsamma! (Jag har ju faktiskt väntat i hela tre veckor nu.)

Helgen har varit ganska behaglig. I lördags fick jag sovmorgon. Jonas var snäll och gick upp med Noah när han vaknade alldeles för tidigt.. Jag var verkligen i behov av en sovmorgon efter en grymt jobbig vecka med alldeles för lite sömn. På dagen var Noah och jag nere på stan och handlade på apoteket.. behövdes påfyllning nu efter sjukdom. Jonas arbetade i källaren.. skönt att snart få färdigt där. Anna, Martin och Siri kom hit på em och stannade här tills vi skulle till Borrby och äta på Thairestaurangen med Maria, Rolf, Sara & Mattias. Det blev en trevlig kväll och maten var så god. Har nog aldrig ätit så god thaimat faktiskt.

Igår tog vi det mest lugnt. Jonas gick på långpromenad med Noah medan jag äntligen kunde sätta mig i lugn och ro och fixa med mitt löshår. Resultatet blev nog ganska bra så ska kanske inviga det på lördag när det är dags för tjejfest hemma hos mig... Nu är vi 12 tjejer och det blir kanske några till som kommer. Ska bli skoj! Kvällen avslutades med korvgrillning och Nip/Tuck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar