onsdag 15 april 2009

Stackars Noah!


Usch vad jobbigt det är när ens bebis är sjuk. Noah hade ju lite feber i sönd men blev lite bättre i månd men tyvärr kom febern tillbaka i månd kväll. Blev inte mycket sömn den natten. Noah har inte skrikit många gånger men nu fick jag höra att han kan vara ganska duktig på det... Han skrek och skrek och skrek.... När han väl kom till ro så vara det i en kvart ungefär sedan var det dags för lite skrik igen... usch vad jobbigt det var och orolig blev jag. Började fundera på om det kunde vara öroninflammation el något annat. Hemskt när man inte vet vad som är fel:(. Igår var jag alltså lite trött och passade för en gångs skull på att sova medan Noah sov middag.. det var såå skönt och välbehövligt. I natt sov han dock lite bättre men herregud vad han har snarkat pga att han har en förkylning på gång.. jaja snarkar inte den store så snarkar den lille ;). Vi har iaf tått vår nya temp idag så det är ju bra att vi nu kan hålla koll på febern.

Usch imorgon ska vi till barnmottagningen på en extra kontroll av höfterna. På 6-månaders kontrollen tyckte läkaren (som för övrigt var riktigt dålig) att någon annan skulle kolla på honom också... åhh blir ju så orolig. Efter läkarbesöket har jag funderat lite på att byta BVC eftersom det är meningen att vi ska ha den här läkaren till Noah hädanefter tyvärr. Jag tyckte uppriktigt sagt att hon var urusel och jag vill ju känna mig trygg med min sons läkare. Fick höra att den duktige och vänlige läkaren han hade på 2 månaderskontrollen börjat jobba på Nova kliniken ist så nu har jag beställt hem en blankett för att byta så att vi kan gå dit med Noah ist. Nu vaknar snart den lille älsklingen och då är det dags för lunch sedan ska vi gå ut en sväng.. kanske ner på stan :)

2 kommentarer:

  1. jo de är hon i bland.. jag tycker dom små ändrar sig från dag till dag...=)

    nej maria inte nova ... dom är inte bra där.... pappa gick ju dit när han va sjuk... och dom skickade bara hem h onom...=S

    kram anna o fanny

    SvaraRadera
  2. Ja visst gör dom..

    Man Anna du kan inte förstå hur dålig läkaren var.. jag var verkligen orolig när jag gick därifrån hon bara satt och muttrade för sig själv och förklarade ingenting för mig. Och nu ska Noahs sköterska också sluta.. är så trött på det.. mammaträffarna verkar bara ha runnit ut i sanden.. är så besviken på det:(
    Kraam

    SvaraRadera