torsdag 28 maj 2009

Jobbiga dagar!!!!

Alltså det är inte klokt vad en förkylning och hosta kan göra med ett litet barn.. Noah är som förbytt. Var har min lilla glada bebis blivit av??? Kan ju säga som så att någon form av egentid har jag inte sett röken av de senaste dagarna, om man bortser från mitt tandläkerbesök men det räknar i allafall inte jag som egentid. Det har mest varit skrik och gnäll dagarna i ända med några få undantag när den vanliga Noah har tittat fram för en liten liten stund. Självklart är det jättesynd om honom men jag tycker lite synd om mig själv också :). Ja stackars jag har ju varit hos tandläkaren och de har börjat laga ett stoooort hål i en tand, fick bedövning tre gånger för det verkar visst som om jag är lite immun mot bedövningen de har. Nu är jag alldeles öm i vänstra sidan av käkbenet men det blir nog bra till slut. Jonas har dessutom varit borta en hel del nu i veckan bl a över natten och jag som nog är den mest mörkrädda personen i världen fick ju tvinga min syster att sova över här. Då kan man ju tro att jag fick lite avlastning med Noah men icke... han är ju så mammasjuk just nu tyvärr så det var inte till att tänka på :(. Till råge på allt så har jag också blivit krasslig nu.. riktigt ont i halsen och förkyld suck....Tyvärr kommer inte Jonas hem förrän vid 23 ikväll så det blir fullt ös hela dagen trots att jag egentligen bara vill lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet. Men det går ju inte.. nu har Noah sovit i en kvart så jag får väl skynda mig att plocka undan det värsta här hemma innan han vaknar.. förstår inte.. brukar man inte sova mycket när man är sjuk???? Det gör i allafall inte Noah.. en halvtimme på sin höjd sedan vaknar han och vrålskriker. Nej nu ska jag sluta klaga och börja städa och om jag har tur kan jag kanske lägga mig ner och vila några minuter ;). Hoppas på tillfriskning snart!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar