torsdag 14 maj 2009

Så blev jag ledsen igår kväll igen :(

Usch vilken ledsam kväll det blev igår. Det började med att jag hörde en smäll på fönsterrutan när Noah åt sin kvällsgröt. Jag sprang ut på trappan och kollade vad som hänt och där låg en stackars koltrast hona på marken under fönstret. Jag blev ju alldeles uppriven och ringde till Jonas som var och handlade, tyvärr visste inte han vad jag skulle göra så jag började ju leta febrilt i telefonkatalogen och till sist chansade jag och ringde till naturskyddsföreningen här i Ystad. Det var en man som svarade och han förklarade för mig hur jag skulle göra med den lilla stackaren. Mitt i röran hade såklart Noah slagit till sin grötskål så plötsligt låg det fullt med gröt på golvet och överallt...Han tyckte att det var jätteskoj medan jag tyckte det var mindre roligt.. När Jonas kom hem lyfte vi över fågeln i en kartong och lät den vila där i några timmar men tyvärr hade den dött när vi skulle släppa ut den så det blev begravning ist... Åhhhh stackars fågel, tänk om den hade ungar.. :(
Sedan var det dags för mig att se på Greys anatomy och det var så himla sorgligt att jag var tvungen till att gråta lite till:( Vilken gråtkväll det blev! Jag tycker att jag var känslig förut men efter att jag fått Noah har jag blivit ännu känsligare.. eller rättare sagt det började under graviditeten när jag kunde börja gråta för ingenting och det har inte släppt ännu...
I eftermiddag ska jag till tandläkaren och det är inget som jag längtar efter...

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är jätte konstigt.. Jag har blivit likadan! Borde det inte gått över efter graviditeten?:S Jag såg en hund avlivas för nån vecka sen på tv och jag bara grät och grät och var helt uppriven så dennis fick typ krama mig och trösta mig. Sen var jag tvungen och lägga mig i min hunds korg och krama henne en bra stund! hahhaa!

    SvaraRadera