lördag 9 maj 2009

Min bebis har blivit stor!!!


Skönt.. Då var solen och värmen tillbaka. Hoppas det håller i sig ett tag nu iallafall. Idag har vi mest tagit det lugnt. Blivit en del tvättande och lite undanplockning från igår när vi hade gäster. Jag fick ett litet spel och blev lite halvarg när tvätten skulle hängas upp och det visade sig att min favoritbh (typ den enda som passar och sitter bra för tillfället pga amningen) hade blivit strimlad av tvättmaskinen.... TYPISKT!!!!! Jaha så nu blir det till att försöka hitta en likadan i veckan, hoppas verkligen de har kvar i min storlek.. I eftermiddags körde vi till Ohlssons bassar och köpte en ny leksak till Noah. Han blev ju sju månader igår så en present fick han ju ha tyckte jag. Han verkar uppskatta den och det är ju kul :). Vi har också varit en sväng i Löderups strandbad och hälsat på min vän Sandra som tillbringar helgen i sin familjs sommarhus. Alltid lika kul att ses så nu får vi se till att det blir lite oftare. När vi körde hem så hade folk redan bänkat sig längs med vägen för att följa årets cruising.. såg ju inte sådär jättetrevligt och framförallt tryggt ut att sitta sådär men men folk är ju olika. Jag hade ju letat efter en skön gräsplätt att slå mig ner på istället :). Trodde knappt mina ögon när jag såg ett gäng som hade kört ditt två soffor som de satt och mumsade pizza i mitt på trottoaren.. helt galet var det :)

Igår var Ida och Sonny här och det var lika trevligt som vanligt att träffas. Maten blev bra, hade ju aldrig lagat rätten tidigare men den blev faktiskt väldigt god. Vi åt lax med en sås/röra gjord på creme fraiche, ädelost, citronskal och kryddor som man hällde över laxen innan den skulle in i ugnen. Till detta hade vi potatisklyftor, två såser, sparris och sallad. Till efterrätt åt vi kladdkaka med mycket choklad i och jordgubbar och grädde... mums:). Jag älskar verkligen jordgubbar:)

Förresten vi var på BVC igår också. Noah skulle genomgå ett hörseltest och han vägdes och mättes. Jag fick nästan en chock. Min lille bebis hade gått upp nästan ett kg på bara en månad.. Ok jag har ju tyckt att han blivit ganska tung men ändå.. Ett helt kg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar