söndag 31 maj 2009

Min första Morsdag!


Dagen började med en skön sovmorgon sedan när Noah vaknade kom Jonas upp med ett paket som var från Noah. Det var en volumemaster till håret-perfekt!!! Jonas hade varit uppe i ottan och gjort chokladdoppade jordgubbar till mig som jag åt till frukost... hihihi kan man inte få det till frukost varje dag? Vid 11 körde vi ut till Ystad ridklubb som hade familjedag. Väl där tittade vi på fina hästar och några uppvisningar bl a kadrilj och gymkhana. Där fanns jättesöta shettisar som barnen fick rida på, synd att Noah är lite för liten ännu...men snart så :)Nu är jag ännu mer sugen på att återuppta ridningen. Jag saknar verkligen hästar något enormt. Innan vi körde hem kollade vi på lite hus i närheten av ridskolan. Husen ligger verkligen jättefint där i Bredasten som det heter, nära till havet, skogen och hästar (och golfbana inte att förglömma). Det finns visst några tomter till salu också såg jag :) Jaja nu vet jag i allafall var jag hade kunnat tänka mig att bo :). När vi kom hem sov Noah i två timmar och nu sover han igen... han har nog en hel del sömn att inhämta efter en veckas dålig sömn den lille pågen. Sitter och småtittar på Gossip girl just nu i väntan på att Jonas ska komma hem, han har varit i Malmö och kollat på fotboll. Vi hade tänkt sänka Noahs säng idag men det får nog vänta tills imorgon. Jag är kanske lite löjlig men jag tycker det är lite sorgligt.. det betyder ju att han börjar bli stor nu min lille bebis.. Först var det liggdelen till vagnen som böts ut till sittdelen sedan var det det söta babyskyddet som fick lämna plats åt en ny stor bilstol och nu sängen... snyft varför går tiden alldeles för snabbt.. Jaja i vilket fall som helst så har den här dagen varit väldigt skön- Min första morsdag som mamma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar