torsdag 7 maj 2009

Vi har en riktig liten sjusovare


Alltså jag vet inte vad som har hänt med Noah.. han sover och sover på morgnarna. Han är en riktig sjusovare, undrar vem han kan ha fått det ifrån.. Får nog passa på att njuta för vem vet helt plötsligt vill han kanske gå upp klockan sex om morgnarna..

Vi var aldrig hos läkaren i tisdags. Det var riktigt busväder och min bil fungerar ju fortfarande inte. Läkaren ringde istället och vi kom fram till att vi skulle få en tid i sep-okt ist. Det vi ska göra nu är att undvika ge honom mjölkprodukter och introducera det så smått igen i juli, dock behöver inte jag sluta äta något eftersom jag ammar så pass lite nu och han verkar ju inte reagera på det lilla.. Skönt!

Igår gick vi till rytmiken... Vilket väder! Halvvägs stannade jag under ett tak och funderade över om jag skulle fortsätta gå eller vända hemåt igen, det regnade ju en del och smarta jag hade inga lämpliga kläder på mig. Men så tänkte jag på hur kul Noah tycker att det är så det var bara till att fortsätta gå och jag blev blötare och blötare. Om jag hade vetat vilket väder det skulle bli sedan hade jag nog funderat en gång till om det verkligen var värt att gå ända bort till regementet... Det blev ju rena rama stormen och det är en underdrift att säga att det var väldigt jobbigt att gå hemåt efter den lilla sångstunden. Nåja det var nog sista gången för vår del den här terminen och jag får väl se om vi fortsätter till hösten eller om vi ska pröva på rytmik på något annat ställe.

Idag är det så grått och trist ute men det blir nog en sväng till affären iaf. Vi ska ha gäster imorgon så jag får handla ingredienserna till middagen jag tänker laga. Det blir någon form av lax och så ska jag nog baka en chokladkaka till efterrätt.. mums!!



3 kommentarer:

  1. Ja eller så är det det att dom sover för mkt på dagen. Theo sover oftast vid tio tiden på dagen i ca en timme sen sover han igen vid tre-fyra typ lika länge så oftast blir det 2-3 timmars sömn på dagen så jag har bestämt mig för att nu får han bara sova en gång på dagen på förmiddagen=P

    SvaraRadera
  2. jag undrar hur man gör bloggen så fin och personlig som du gjort???/Hanna - Inez mamma

    SvaraRadera
  3. Tack Hanna! Jag har bara prövat mig fram. Förstod inte så mycket av det som stod att läsa när jag skapade bloggen. Man kan t ex gå in på "anpassa" längst upp till höger och där kan man lägga in foton och blogglista och säkert andra saker med.. jag är absolut ingen hejare på detta :). Ser framemot att läsa din blogg :)

    SvaraRadera