fredag 22 maj 2009

Långhelg:)


Helgen började bra.. När jag kom hem från öppna förskolan i onsdags hade Jonas köpt rosa och vita rosor till mig... såå fina! Så skönt det ska bli med långhelg. Jonas har tagit ledigt idag så vi får hela fyra lediga dagar ihop. Igår fixade vi med våra sovrum, vi kom ju fram till att vi skulle byta rum nu när Noah skulle få eget och det blev ju en hel del trixande och fixande innan allt var på plats i rätt rum. Vi har ju inte världens största övervåning om man säger så... Jonas syster och hennes kille var så snälla och passade Noah undertiden vi höll på. Nu är vi snart helt klara och det känns riktigt skönt att äntligen ha fått lite ordning :). Jag har verkligen gått och längtat efter att vi skulle sätta igång med rummen... Jag hatar verkligen oordning och har inte fått någon ro i kroppen men nu börjar det kännas lite bättre.
I onsdags på ÖF såg jag en vagn som jag vill ha. Den hette snooze och var jättesnygg. Fördelarna var att den var så himla smidig och riktigt snygg i designen, dessutom kan Noah sitta vänd mot mig vilket jag tycker är viktigt så länge han är så liten (vändbar sittdel). Nackdelen är att de enda som verkar sälja den finns i Sollentuna.. jaja vi får se hur vi ska göra.. ett andra alternativ är babytravel milano som också är vändbar och ganska snygg och smidig. Vår Emmaljunga har varit super men nu är jag lite trött på den för den är ju ganska stor och klumpig trots att den säkert är väldigt smidig för att vara en Emmaljunga.
Ikväll ska vi till min bror och hans tjej och Noah ska få träffa sina kusiner, Josefin snart 5 år och Esmeralda på drygt 1 år. Det ska bli jättetrevligt. Vad resten av helgen har att erbjuda återstår att se men jag hoppas på fint väder och kanske en fika med min fina vän Sandra som är i sitt sommarhus i Löderup den här helgen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar