söndag 11 oktober 2009

Helt slut i rutan...







Ja det är jag efter den här helgen. I fredags hade jag det iofs ganska lugnt och förberedde det mesta inför lördagen och hann dessutom med att se på Idol på kvällen medan Jonas spelade match. Herregud vad bra Darin var när han sjöng Viva la vida.. Helt underbar var han ju:-). Jag har inte reflekterat över att han är så duktig förut men nu har jag minsann skaffat mig en ny idol.. Hahaha jag och alla fjortisar ;-).

I lördags steg vi upp relativt tidigt och satte igång med allt som skulle göras. Som tur var så kom Jonas föräldrar och tog med Noah på en tur i vagnen så att vi kunde arbeta effektivt här hemma. Jag gjorde pastasallad med bacon, sugarsnaps, fetaost, ruccola, tomater, oliver mm och Jonas var ute och grillade kycklingen som även den skulle vara i salladen. Dessutom så gjorde jag två såser, en ruccolasås och en mango chutney sås. När maten var klar var det bara att ge sig på tårtan.. den blev faktiskt lyckad om jag får säga det själv :-). Hade fått ett tips av en mammakompis om dumlefluff så det hade jag på överst på tårtan och OMG vad gott det var!!!!

Kalaset blev lyckat och Noah fick många fina presenter. Lite tråkigt var bara att ingen av hans kusiner kom :-( Några bor för långt bort och de andra var sjuka., men men vi får träffa dem en annan dag istället. När kalaset var slut så stack Jonas, Martin och Ola iväg för att kolla på fotbollsmatchen hos en kompis och jag, Anna och Pernilla stannade här med barnen och åt och hade det trevligt. Pernilla & Meja åkte hem efter en stund och sedan somnade Noah & Siri så Anna och jag kunde sitta och snacka lite skit och se på film (Just friends som är så himla rolig.. trodde nästan barnen skulle vakna vid ett tillfälle när vi skrattade som bara den). Killarna kom lite senare och var inte alltför glada eftersom Sverige inte hade vunnit och det innebar visst att de inte kommer till VM.. Anna och jag däremot suckade av lättnad och menade att Yes! Då slipper man alltså ha en pojkvän som växer fast i soffan till sommaren.. men, men så bra blir det väl inte för de lär väl ändå sitta där och hänga.... TRÅK!!!! (Ok om det är Spanien eller Portugal som spelar så kan jag kanske titta en liten stund.. hahaha fråga mig inte varför ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar