söndag 4 oktober 2009

Lördagskvällen och söndagen..

Noahs nya leksak

Den smaskiga tårtan :-)

Min prins

Charmtroll!

Noah reser sig upp nu och står ganska långa stunder.. Han är jättestolt :-)
(obs.. det är inte Jonas gumpspringa ni ser.. det är bara ryggen som ser ut så hihihi)

Jag är väldigt förtjust i mina bruna linser :-)


Gårdagen blev precis så trevlig och mysig som jag trodde. Jag, Claudia och Sara var hemma hos Maria och åt och drack gott och snackade en massa tjejsnack :-). Vid halv ett-tiden kom vi in på Litemer och där var ganska trevligt men lite för mycket folk blev det så småningom eller så är det bara jag som helt har kommit ifrån utelivet och all trängsel ;-). Var åter hemma vid halv tre och strax därefter låg jag i sängen bredvid älsklingen men dessförinnan var jag ju tvungen att gå in och titta på min lilla prins som sov så gott i sitt nystaylade tjusiga rum :-). Idag tog jag sovmorgon till 09 och sedan var det bara till att gå upp och fixa lite härhemma bl a bakade jag en tårta som blev sådär utseendemässigt men som blev himla god och kladdig.. Jonas tyckte att jag vispade en himla massa grädde men enligt mig är det ju ingen riktig gräddtårta om man inte har rejält med grädde :-). Och ska man ändå vara onyttig så kan man väl vara det rejält enligt min mening, bättre det än att sitta och äta en torr tårta med pyttelite grädde som inte smakar gott och som ändå är onyttig :-). Som sagt "ska det va så ska det va" :-D. Noah fick en massa kläder och en bondgård i present av min mamma och han verkade bli glad över sina presenter.. Jaja iaf bondgården..Han kunde knappt tåla sig innan Jonas fått upp den ur kartongen :-).

En hemsk sak som hände igår var att Noah slog sig på en Duplo bit och började blöda under ögat och idag är han blå och lite svullen och har värsta märket... Jag blev ju alldeles ifrån mig för han ska ju bli fotograferad på tisdag och nu vet jag inte vad jag ska göra.. Jag vill ju absolut inte att han ser blåslagen ut på sina 1-årsfoton:-(. Ska ringa Marit imorgon och fråga hur vi ska lösa det här... Suck!!!! Nej nu kallar sängen på mig.. Märks att man inte är van vid att gå ut........ Godnatt gott folk!

1 kommentar:

  1. Och du som var så försiktigt med att han inte skulle vara förkyld på sina bilder...så går han och ramlar ist! Ja, man kan aldrig förutse allt! Kan du inte lägga ut nån bild på hans nya rum då? Är ju nyfiken! kram Nina

    SvaraRadera