torsdag 16 juli 2009

Borta bra men hemma bäst...

Så nu är vi hemma igen och det mesta av packningen är uppackad och iordning igen.. Skönt! Vi har tillbringat några dagar på en mysig gård utanför Falkenberg och vi har bl a hälsat på Jonas storasyster med familj som har sin husvagn på en camping nere vid havet. Vi har haft det jättemysigt. På hemvägen liksom på ditvägen (vi glömde handla lite saker första gången) tog vi en tur inom till Ullared för att shoppa lite. Blev nästan bara saker till Noah, bl a en massa bodies och några pyjamaser, sängkläder, filtar, matskål, mugg mm mm. Jag har varit i Ullared två gånger tidigare och då har vi nog haft en himla tur för ingen av de gångerna har det varit så mycket folk där och jag har liksom aldrig förstått vilken trängsel där kan vara förrän nu när vi varit där i veckan... fy sjutton vad folk det var usch!!!! Jag förstår inte riktigt hysterin som råder för många saker som finns där kan man ju inhandla lika billigt på t ex ÖB eller Rusta.. typ städgrejer och vissa hygiengrejer.. Men barnkläder är de faktiskt bra på och t ex en pyjamas kostar 39 kr där istället för 80-100 kr på H&M och Lindex som ändå inte är så dyra om man jämför med andra butiker. Nej nu tänker jag lägga in lite foton sedan ska jag lägga mig i sängen med Åse boken som snart är utläst. Imorgon blir det ev stranden och sedan Sjöbo marknad.. Sedan på lördag blir det ev Falsterbo om vädret är ok eller Borrby beach fotboll... Vid dåligt väder är det städning och utrensning av klädesgarderoben som gäller... Hoppas på fint väder :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar