torsdag 9 juli 2009

Snart läggdags...

Idag har jag mest stressat runt tycker jag. Dagen började med ett tandläkarbesök.. Fick ett hål lagat i min ena visdomstand.. usch vad hemskt det låter när de borrar och trots att jag fick bedövning så bara låg jag där och väntade på att det skulle isa till så som det gör ibland när de borrar. Jag höll så hårt i armstöden till stolen så att mina fingrar blev alldeles vita. Det var så att tandläkaren fick säga till mig att slappna av och andas emellanåt :-). Sedan var det handling som stod på schemat och lite städning eftersom vi skulle ha gäster ikväll. Vi bjöd på grillspett, nypotatis, sallad, tre olika såser, vitlöksbröd och lite annat småplock och till efterrätt hade jag gjort en tårta bestående av marängbottnar, lemoncurd, vispgrädde, jordgubbar och riven mjölkchoklad. Nu har gästerna precis kört hem efter en supertrevlig kväll och vi är jättemätta och trötta... jag är det i allafall så nu blir det sängen och kanske lite läsning innan ögonen trillar ihopa. Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar