onsdag 22 juli 2009

Var har sommaren tagit vägen?


Ja det kan man ju fråga sig.. Hoppas den kommer tillbaka så att vi kan njuta av sol och bad ett tag till. Jag tycker att det borde vara en längre period som man kunde njuta av sol och värme här i Sverige.. typ mellan mars-okt sedan hade det kunnat vara höst och vinter i fyra månader. Det hade räckt mer än väl. Jag drömmer om att kunna bosätta mig på ett ställe där det aldrig blir så kallt och ruskigt som det blir här på vintern... Sedan hade man ju kunnat komma hem för att fira jul hemma eftersom jag älskar julen och den riktiga julkänslan infinner sig nog inte om man befinner sig på ett varmt ställe :-). Jaja, jag får väl se om min dröm blir uppfylld någongång... Jag har föreslagit för Jonas att vi ska flytta till en fin grekisk ö och starta någon form av verksamhet och stanna där i några år, kanske tills Noah ska börja skolan men han har inte riktigt nappat på idén. Ibland känner jag verkligen bara för att göra något oförutsägbart och lite galet :-).
En annan sak som jag verkligen vill göra är att åka till t ex Litauen och jobba som volontär på ett barnhem, detta har jag velat göra sedan jag läste ett reportage i en tidning. Jag satt och storgrät och nu bara känner jag att jag måste göra något. Jag vill hjälpa de här stackars barnen och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag någongång kommer att få möjlighet att åka dit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar