söndag 19 juli 2009

Heldag med goda vänner..




Igår blev det varken Falsterbo, beachfotboll eller klädesutrensning.. istället fick jag köra till Bo Ohlsson i Tomelilla och köpa nya fotoalbum, (ville ha likadana som vi hade sedan innan) eftersom jag fick ett ryck i fredags kväll och beslöt mig för att få ordning på alla foton som legat här ett bra tag. Det tog ju sin lilla tid eftersom jag inte hade satt in foton sedan i februari pga att jag väntat på foton från dopet av en bekant och jag har inte fått dem förrän nu för ett tag sedan.. Det var ju en hel del foton kan jag säga och alla skulle det skrivas datum på för ordning och reda måste jag ju ha :-). Inte nog med att jag satte in foton i våra album nej, nej jag har ju också egna album till Noah som han ska få när han är lite äldre.. Så jag hade både fredagskvällen och lördagskvällen räddade.. Ja det var ju inte jätteroligt men nu är alla på plats och det känns riktigt skönt! Nu ska jag bara beställa foton till Scrapbooken och börja pyssla med den, behöver även beställa några fina svart-vita foton eftersom jag har köpt två ramar där det får plats tre foton i vardera och som jag vill ha upp på väggen inom den närmsta tiden.

Idag har vi tillbringat dagen med Pernilla, Ola och Meja. Vi var först på Ystads djurpark och tittade på djuren och åt lunch. Det fanns lösa silkesapor i buskarna och en var jättetam och hoppade nästan upp på min hand när jag skulle fota den.. Jag blev livrädd för jag var ju inte beredd på det :-) sedan ville den in i min jackärm.. ville nästan ta med en hem för de var dögulliga.. Lemurerna är också helt underbara... Tänker bara på Julian i Madagaskar (han heter väl så???). Nu ikväll var vi hemma hos P & O och grillade kyckling grillspett ( vad annars?) och hade tzatziki och sallad och en massa annat till. Till efterrätt åt vi något av det godaste jag ätit-hemmagjord nutellaglass... alltså det var såååå underbart gott och väldigt onyttigt :-). Nu är vi hemma igen efter en supertrevlig dag med väldigt trevligt sällskap. Förresten vi har bestämt att vi ska åka på semester tillsammans nästa år... Det ser jag verkligen framemot. Killarna vill åka någonstans där de kan spela golf och vi tjejer vill ha bad och sol. Pernilla och jag skojade lite att om killarna spelar golf hela dagarna och vi har hand om barnen så får de ha hand om dem på kvällen så går vi ut och partajar.. hahaha.. Ja, kul ska det bli iallafall :-)

3 kommentarer:

  1. Vad skoj aha hittat till din blogg. Hoppas allt bra. Häsningar kusinen Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica!!!
    Vad kul att du tittar in och lämnar en kommentar. Alltid kul att veta vem det är som läser:-). Hoppas du har en skön sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Trist att jag verkar ha missat hälften av alla bokstäverna bara i min kommentar =) . Tack detsamma, ha en riktigt skön sommar på dig.
    Kram Jessica

    SvaraRadera