måndag 27 juli 2009

Fixardagar..

Filmen i lördags var ingen höjdare tyvärr och dessutom kom jag inte i säng så tidigt som jag skulle så jag var ju tröttare än tröttast igår. Trots tröttheten så blev det en del fixat här hemma. Nu ska Jonas äntligen vara hemma så vi kan fixa iordning, han har ju hjälpt sin pappa hela förra veckan och jag har nästan klättrat på väggarna eftersom jag hatar när vi hela tiden skjuter upp saker som behöver bli gjorda.. om jag kunnat hade jag gjort allt själv förra veckan men det är ju lite svårt när Noah kryper runt och vill vara med överallt och pilla på allt som han inte ska :-). Igår var Jonas i källaren och målade och jag fixade här uppe och oljade bl a in träskivan i köket och putsade alla fönstren. Förstår inte dem som tycker att det är sååå tråkigt att putsa fönster, jag tycker det är riktigt roligt. Idag är det fortsatt arbete i källaren för Jonas (som just nu har rymt hemifrån och är i badhytten med sina föräldrar som behövde hans hjälp..).. jaja hoppas han kommer hem snart för nu behöver vi verkligen hålla på här hemma har jag bestämt. Jag ska fortsätta leta saker som jag kan ta med mig på onsdag och försöka sälja och så måste jag handla för det finns absolut ingen mat hemma.. Ikväll ska vi nog äta tacopaj om jag inte ångrar mig och det blir grillning ist :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar