lördag 11 juli 2009

Kristianstadsdagarna!





Dagen började med presentinslagning och sedan följde skönsång ;-). Jonas fick tre tröjor och en parfym av Noah och mig. I morse sov Noah först till 07 sedan bar jag in honom till vår säng och där somnade han om till klockan 09... lyx, helst för mig eftersom jag var grymt trött efter att ha legat och läst halva natten. Idag har tillbringat dagen i Kristianstad. Kristianstadsdagarna har ju varat i två veckor nu och det var avslutning idag. Vi gick en runda med min syster och Josefine och sedan åt vi god grekisk mat medan vi lyssnade på Superstar som var en talangtävling för barn/ungdomar. Noah flirtade med våra bordsgrannar och hade allmänt trevligt verkade det som :-). Vi gick en sväng inom tivolit också och där tog vi lotter och vann bl a en söt ljusblå nalle åt Noah.
Vi kom hem vid 21 tiden och då ställde jag mig för att sila flädersaften för att sedan frysa in den... lättare sagt än gjort.. Det fanns ju en massa småssaker (kan ha varit insekter) som inte gick att sila bort med silen så jag tog fram kaffefilter och började filtrera saften.. Alltså ni kan inte förstå hur långsamt det gick. Till slut tog jag fram en the sil som var tätare än den stora och så började jag sila och åter sila. Det lyckades faktiskt men det tog ju lite tid men nu sitter jag i allafall här med ett glas iskall flädersaft och den är faktiskt väldigt god :-). Ska snart gå och lägga mig i sängen nu och fortsätta med boken. Imorgon ska vi till Skillinge och äta på rökeriet vid lunchtid sedan måste vi tvätta och packa inför måndagen då det bär iväg mot Falkenberg. Natti natti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar